SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Media newsowe w USA ze spadkami odbiorców, najbardziej na minusie lokalne stacje TV

W 2017 roku wszystkie media newsowe w USA - z wyjątkiem radia - zanotowały odpływ widzów i czytelników. Najwięcej, 15 procent widzów straciły poranne programy informacyjne w lokalnych stacjach telewizyjnych. Spadają też przychody reklamowe wydawców newsowych, tylko kablówki zanotowały w tym segmencie wzrost o 10 procent.

Informacje podsumowujące popularność mediów informacyjnych w 2017 r. podała firma badawcza Pew Research Center, która zebrała na ten temat dane z wielu różnych źródeł.

W 2017 r., w zestawieniu z rokiem poprzednim czytelnictwo gazet w USA spadło o 11 proc., a liczba użytkowników internetowych serwisów newsowych zmalała o 5 proc.

Największy spadek (o 15 proc.) dotyczy porannych dzienników emitowanych w lokalnych stacjach telewizyjnych, w tym samym segmencie mediów o 7 proc. zmalała rzesza odbiorców wieczornych programów informacyjnych. Ogólnokrajowe stacje TV zanotowały 10-proc. spadek widzów porannych serwisów informacyjnych i 7-proc. w wypadku ich wieczornych odpowiedników. Z kolei kanały newsowe w kablówkach straciły 12 proc. odbiorców.

Jedynym medium które obroniło się przed spadkami są amerykańskie stacje radiowe, które zanotowały w 2017 r. podobną liczbę słuchaczy co rok wcześniej.

Wraz z malejącą popularnością mediów newsowych pogarszają się ich wyniki finansowe związane z rynkiem reklamowym. O 13 proc. zmalały wpływy lokalnych nadawców telewizyjnych, a o 10 proc. spadły one w segmencie prasy codziennej. Jedynie newsowe stacje kablowe odnotowały wzrost przychodów reklamowych o 10 proc., a w wypadku ogólnokrajowych nadawców nie zanotowano rok do roku żadnych zmian.

Dołącz do dyskusji: Media newsowe w USA ze spadkami odbiorców, najbardziej na minusie lokalne stacje TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl