mBank edukuje Polaków na temat cyberbezpieczeństwa
Pod hasłem „Ludzie są niesamowici” ruszyła kampania informacyjna mBanku dotycząca cyberbezpieczeństwa. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają BBDO Warszawa, Mindshare, Flota Filmowa i Solski Communications.
To kolejna akcja mBanku poświęcona zagadnieniu bezpieczeństwa w sieci. Podobnie jak w jej poprzednich odsłonach („Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” oraz „Uważni w sieci”) bank ostrzega przed zagrożeniami w cyfrowym świecie.
Kampania jest emitowana w prasie, telewizji, internecie, kinach i na nośnikach zewnętrznych – podobnie jak klasyczne akcje akwizycyjne. W tej kampanii jednak mBank oferuje wyłącznie wiedzę o zagrożeniach w sieci i informacje o tym, jak się przed nimi chronić.
- W naszych filmach ludzie bawią się z niedźwiedziem, nurkują w przeręblu, wspinają się i spacerują po linie bez asekuracji. Wreszcie pędzą po torze z zawrotną prędkością. Nam te zachowania kojarzą się z innymi, równie niesamowitymi. Klikaniem w niesprawdzone linki i wiadomości. Płaceniem faktur i rachunków bez sprawdzenia numeru konta. Korzystaniem z internetowych „okazji” w nieistniejących sklepach czy wreszcie publikowaniem wrażliwych informacji w sieci - tłumaczy Aneta Kubik, brand manager mBanku.
Przykłady braku ostrożności w kampanii mBanku
W serii spotów przedstawiono przykłady sytuacji, w których ludzie wykazują się nieostrożnością w sieci, przez co mogą tracić swoje pieniądze i dane.
W ramach kampanii powstała strona internetowa LudzieSaNiesamowici.pl, na której bank tłumaczy, dlaczego prezentowane w spotach zachowania są niebezpieczne.
Koncepcję kampanii „Ludzie są niesamowici” opracowała agencja BBDO Warszawa, a media zaplanował dom mediowy Mindshare. Za produkcję spotów, wyreżyserowanych przez Tomka Goldbauma-Wlazińskiego, odpowiadała Flota Filmowa. Działania PR przygotowała agencja Solski Communications.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. wydatki marketingowe grupy kapitałowej mBank wyniosły 102,23 mln zł, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: mBank edukuje Polaków na temat cyberbezpieczeństwa
Ale może tak właśnie trzeba Polakowi - jak krowie na rowie.
z focusami nie wygrasz