Marka Reno zastąpi CCC na rynku niemieckim
Firma obuwnicza CCC chce sprzedać 100 proc. udziałów w swojej spółce CCC Germany GmbH, a w zamian za to zostanie właścicielem mniejszościowego pakietu w firmie HR Group Holding, która jest właścicielem dwóch marek sklepów z obuwiem: Reno i Hamm. Powodem są niesatysfakcjonujące wyniki polskiej spółki na niemieckim rynku.
Firma CCC poinformowała w wydanym komunikacie, że zamierza odsprzedać 100 proc. w swojej spółce CCC Germany GmbH firmie Blitz należącej do HR Group. W zamian obejmie 30,55 proc. udziałów w HR Group Holding od niemieckiego funduszu capiton V GmbH oraz tureckiej spółki Flo Magazacilik ve Pazarlama.
HR Group ma w Niemczech dwie linie biznesowe sklepy Reno (61 proc. sprzedaży) oraz hurt Hamm (39 proc. sprzedaży). Firma prowadzi działalność głównie w Niemczech oraz na terenie Austrii i Szwajcarii.Transakcja – po uzyskaniu odpowiednich zgód urzędowych – ma zostać sfinalizowana na początku 2019 roku.
CCC informuje, że jej działalność w Niemczech przynosiła firmie straty. W ub.r. przychody firmy wyniosły 3,3 mln zł na sklep przy średniej dla CCC 3,6 mln zł. Strata brutto na sprzedaży wzrosła z 77,6 mln zł w 2016 roku do 91,1 mln zł w ub.r.
Jeżeli transakcja sprzedaży udziałów w CCC Germany i zakupu udziałów w HR Group dojdzie do skutku, CCC będzie musiała dopłacić 35 mln euro na pokrycie wydatków związanych z zamknięciami wybranych sklepów i ich bieżącymi stratami i 6,5 mln euro na pokrycie kosztów integracji z siecią Reno, należącą do HR Group Holding.
W komunikacie CCC podano, że cena sprzedaży za udziały zwykłe capiton wyniesie ok. 2,24 mln euro, a za udziały uprzywilejowane capiton ok. 12,36 mln euro; natomiast cena za udziały zwykłe Flo to ok. 3,53 mln euro, a za udziały uprzywilejowane Flo ok. 7,8 mln euro.
HR Group na koniec roku obrotowego ( kończącego się 30 września br.) miała sprzedaż netto w wysokości 370,3 mln euro, przy marży brutto 49 proc. i marży EBITDA około 4,5 proc.
CCC liczy m.in. na oszczędności związane ze wspólnymi zakupami, a także wynajmu powierzchni handlowych. W pierwszej kolejności polska spółka liczy na wspólne zakupy dotyczące marek własnych (private labels).
Spółka podała, że HR Group zamawia ok. 10 mln par butów marek własnych rocznie. Pierwsze zakupy poprzez CCC na potrzeby sezonu jesień/zima 2019 szacowane są na ok. 1,5 mln par. Polska spółka planuje również zamawiać razem z HR Group buty marek obcych.
Dołącz do dyskusji: Marka Reno zastąpi CCC na rynku niemieckim
Zwłaszcza w zakresie obsługi reklamacji.