Magazyn.wp.pl ma więcej użytowników niż Weekend.gazeta.pl, ale przyciąga słabiej
Weekendowa sekcja portalu WP.pl ma miesięcznie ok. 1,5 mln użytkowników, a analogiczny dział Gazeta.pl - 1,1 mln. Ta druga witryna notuje jednak więcej odsłon i dwa razy dłuższy średni czas korzystania niż strona WP.pl.
Weekendowy magazyn z reportażami, felietonami i wywiadami został uruchomiony przez Wirtualną Polskę na stałe na początku kwietnia br. Według badania Gemius/PBI w kwietniu sekcję odwiedziło 1,44 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,97 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przez pięć minut i 58 sekund.
W kolejnych miesiącach dział notował porównywalne wyniki odwiedzalności.
Magazyn.wp.pl w 2017 roku | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
kwiecień | 1 436 439 | 2 968 549 | 0:05:58 | 5,17% |
maj | 1 588 329 | 3 015 929 | 0:05:36 | 5,79% |
czerwiec | 1 228 380 | 2 486 084 | 0:05:10 | 4,54% |
lipiec | 1 624 608 | 3 012 789 | 0:04:50 | 6,13% |
Z kolei Gazeta.pl już trzy lata temu uruchomiła swoją sekcję weekendową, promowaną w soboty i niedziele u góry strony głównej portalu. Od ub.r. dział jest dostępny przez cały tydzień, a nie jak wcześniej tylko w weekendy.
W ostatnich miesiącach sekcja miała po ok. 1,1 mln realnych użytkowników, 4-5 mln odsłon oraz po 10-12 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W lipcu br. Weekend.gazeta.pl zanotował spadek zasięgu o 0,09 pkt proc. (czyli o 2 proc.) oraz wzrost liczby odsłon o 1,28 mln (34,1 proc. w górę) oraz dwie minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (25,4 proc. w górę).
Weekend.gazeta.pl w 2017 roku | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
kwiecień | 1 114 282 | 4 246 894 | 0:10:17 | 4,01% |
maj | 1 177 655 | 5 116 203 | 0:12:20 | 4,30% |
czerwiec | 1 135 468 | 4 463 649 | 0:10:58 | 4,20% |
lipiec | 1 139 639 | 5 030 915 | 0:12:11 | 4,30% |
Dołącz do dyskusji: Magazyn.wp.pl ma więcej użytowników niż Weekend.gazeta.pl, ale przyciąga słabiej
Jedyny sposób by się od tego uwolnić, to stworzyć nową markę. Niepowiązaną z wp.pl.