Łukasz Skalik odchodzi z Grupy WP i stawia na promowanie youtuberów
Łukasz Skalik, wieloletni szef działu autorskich treści wideo w Wirtualnej Polsce (od lutego br. - Grupa Wirtualna Polska), z końcem października odszedł z firmy. - Planuję rozwój sieci partnerskiej na YouTubie, pełniącej funkcję inkubatora nowych serii i utalentowanych twórców - zapowiada.
W Wirtualnej Polsce (od lutego br. po połączeniu z Grupą o2 funkcjonującej jako Grupa Wirtualna Polska) Skalik pracował od 2007 roku. Przez ostatnie półtora roku był doradcą zarządu ds. kreacji multimedialnych, a wcześniej pełnił m.in. funkcje kierownika WP.tv i szefa programowego wszystkich serwisów wideo. Na WP.tv wymyślił i koordynował realizację ponad 40 serii wideo o charakterze rozrywkowym i publicystycznym, takich jak „Enigma”, „Motostory” czy „Welcome to Polandia”.
W sierpniu br. WP.tv zanotowała 3,22 mln użytkowników i 18,8 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
- W następstwie sprzedaży Wirtualnej Polski, przy której intensywnie pracowałem, pojawiły się rozbieżności w kwestii dalszego rozwoju projektów multimedialnych. Po 7 latach współpracy uznałem pewien etap w portalu za zamknięty - informuje Łukasz Skalik. - To był dobry moment na odejście, które przebiegło w przyjaznej atmosferze - zaznacza.
Nieco inną wersję tej sytuacji podaje Grupa Wirtualna Polska. - Decyzję o faktycznym odsunięciu pana Łukasza Skalika od pełnienia obowiązków kierownika działu WP.tv i multimedialnego wsparcia portalu podjął, jeszcze w 2013 roku, poprzedni zarząd Wirtualnej Polski. Pan Łukasz Skalik w szczególności nie brał jakiegokolwiek udziału w pracach przy fuzji o2 i WP, gdyż w okresie od grudnia 2013 do października 2014 przebywał na urlopie oraz zwolnieniu z obowiązków świadczenia pracy - informuje nas Katarzyna Halicka, rzeczniczka Grupy WP.
Obecnie Skalik zamierza prowadzić własną działalność w zakresie produkcji internetowego wideo (także reklam). Przygotowuje się do egzaminu YouTube Certification Program w zakresie praw autorskich oraz efektywnej monetyzacji treści wideo w oparciu o system contentID.
- Po uzyskaniu licencji Google planuję rozwój sieci partnerskiej, jednak w przeciwieństwie do istniejących podmiotów tego typu w Polsce - ten projekt będzie przede wszystkim pełnił funkcję inkubatora nowych serii dedykowanych emisji online oraz internetowych talentów bez zaplecza technicznego - zapowiada. - Natomiast nie będzie to agregat kanałów walczący o zasięgi mierzone wyłącznie subskrybentami. Po osiągnięciu pewnego zakładanego progu popularności, dany kanał lub format będzie następnie podłączany pod sieć dysponującą większym zasięgiem, która zaoferuje najkorzystniejsze warunki lub podejmie się jego dalszej produkcji. Udziałem w projekcie w roli strategicznego partnera przedsięwzięcia zainteresowany jest jeden z wiodących graczy w tym segmencie rynku oraz podmiot z branży telewizyjnej - opisuje.
Start projektu ma nastąpić na początku przyszłego roku.
Przed pracą w Wirtualnej Polsce Skalik był związany z krakowskim oddziałem Telewizji Polskiej (w latach 2003-2004) oraz Interią (w latach 2005-2007, pracując m.in. przy uruchomieniu serwisu Interia.tv).