LPP uruchomiło spółkę logistyczną. Chce obsługiwać także inne firmy
LPP Logistics, spółka zależna koncernu odzieżowego LPP odpowiedzialna za zarządzanie siecią zaopatrzenia i dystrybucji, rozpoczyna działalność operacyjną - podało LPP w komunikacie prasowym. Spółka planuje dalsze inwestycje i zwiększenie zatrudnienia.
LPP Logistics będzie zarządzać siecią obejmującą obecnie siedem lokalizacji w Polsce i za granicą o łącznej powierzchni blisko 400 tys. m kw., w tym centra dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim oraz pięć magazynów e-commerce w Polsce i poza jej granicami, do których już wkrótce dołączy kolejny, powstający właśnie Fulfillment Center w Jasionce pod Rzeszowem o powierzchni 69 tys. m kw.
Jak podano, wyłonienie odrębnego podmiotu to odpowiedź na rosnące znaczenie sprawnie działającej logistyki w całym łańcuchu dostaw oraz decyzje o rozwoju na kolejnych europejskich kierunkach.
- Nowa spółka ma możliwość w sposób optymalny realizować dystrybucję towarów na szeroką skalę i stać się jednym z większych operatorów logistycznych na rynku polskim, nie tylko na potrzeby LPP - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, wiceprezes LPP Logistics Sebastian Sołtys.
Tysiąc pracowników w nowym magazynie LPP
Największym klientem LPP Logistics pozostają marki z grupy LPP, ale w kolejnych latach operator nie wyklucza możliwości poszukiwania obszarów, w których mógłby wykorzystać swój potencjał logistyczny i magazynowy dla podmiotów zewnętrznych.
LPP Logistics planuje także rozbudowywać zespół specjalistów branży logistycznej.
- W związku z planowanym rozwojem będziemy poszukiwać spedytorów morskich, drogowych, agentów celnych, inżynierów automatyki, logistyków e-commerce, analityków, elektryków i elektromechaników utrzymania ruchu a także obsadę w kolejnych nowopowstających obiektach. Przed miesiącem rozpoczęliśmy też proces rekrutacji do budowanego magazynu FC na Podkarpaciu, w którym docelowo znajdzie pracę ok. 1000 osób - dodał Sebastian Sołtys.
Ponadto, LPP Logistics ma w planach na kolejne lata dalszy dynamiczny rozwój sieci logistycznej. Przewiduje m.in. uruchamianie co roku dwóch dodatkowych magazynów.
W pierwszym kwartale finansowym br., czyli od lutego do kwietnia, grupa LPP osiągnęła wzrost przychodów z 2,35 do 3,03 mld zł i zysku netto z 21,5 do 268 mln zł. Należą do niej marki odzieżowe House, Reserved, Sinsay, Cropp i Mohito.
Dołącz do dyskusji: LPP uruchomiło spółkę logistyczną. Chce obsługiwać także inne firmy