Kupujący w sieci czytają opinie innych użytkowników
Amerykańscy internauci robiący zakupy w sieci, przy wyszukiwaniuproduktów częściej polegają na opiniach innych użytkowników niżekspertów.
Jak informuje na swojej stronie internetowej eMarketer,powołując się na badanie firmy Avenue A | Razorfish, 55 procentkupujących online twierdzi, że przed dokonaniem danego zakupunajczęściej sięga do opinii innych internautów.
22 procent badanych wskazało tutaj na karty porównujące różneprodukty, a 21 procent na opinie ekspertów.
Z kolei z badania przeprowadzonego w zeszłym roku przez firmyJ.C. Williams Group i Start Sampling, wynika, że najczęstszymźródłem (37 procent), za pomocą którego użytkownicy decydują gdziedokonać internetowego zakupu, jest wyszukiwarka internetowa, wktórej szukane są strony sklepów online sprzedających danyprodukt.
33 procent respondentów powiedziało, że wie czego chce i od razukieruje się na stronę internetowego sklepu. 21 procent przeszukujestronę takiego sklepu w poszukiwaniu specjalnych promocji, 17procent korzysta z tzw. porównywarek internetowych, 15 procentczyta opinie innych użytkowników, a 12 procent polega narekomendacji znajomych lub rodziny.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Kupujący w sieci czytają opinie innych użytkowników