Kolejne odejścia z „Głosu Wielkopolskiego”
W ciągu miesiąca z redakcji „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa) odeszło sześć osób, w tym szef działu Foto, wydawca online oraz szefowa Magazynu i Dodatków. - To ich indywidualne decyzje, nikogo nie zwolniliśmy - podkreśla w rozmowie z nami Adrian Majchrzak, rzecznik prasowy Polska Press. - Zaistniała sytuacja nie wpłynie na funkcjonowanie redakcji - zapewnia.
Pod koniec października ub. roku po niemal 11 latach odszedł z „Głosu Wielkopolskiego” Michał Kopiński, manager do spraw rozwoju subregionów. W lutym i marcu odeszli też: reporter działu miejskiego Mikołaj Woźniak, dziennikarz kryminalny Norbert Kowalski (po ośmiu latach), zajmująca się ekologią Marta Danielewicz, a także dziennikarz polityczny Błażej Dąbkowski. Odeszli też: dziennikarz śledczy Łukasz Cieśla i Anastazja Bezduszna z działu Dodatków.
Teraz w redakcji nastąpiła kolejna seria odejść. Jak poinformowała poznańska mutacja „Gazety Wyborczej”, z redakcją pożegnali się ostatnio: Grzegorz Dembiński, szef działu foto, Katarzyna Sklepik (szefowa Magazynu i Dodatków), Zbigniew Snusz (wydawca online), dwoje dziennikarzy z oddziałów lokalnych i jedna osoba z marketingu. Z końcem odeszła też dziennikarka Bogna Kisiel.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl rzecznik prasowy Polska Press, Adrian Majchrzak, podkreśla, że wydawca nie zwolnił żadnej z odchodzących osób. - Są to ich indywidualne decyzje, na które spółka nie miała wpływu. Planujemy zatrudnienie nowych osób. Zaistniała sytuacja nie wpłynie na funkcjonowanie redakcji „Głosu Wielkopolskiego” - zapewnił.
Wojciech Wybranowski redaktorem naczelnym
Od 1 czerwca redaktorem naczelnym „Głosu Wielkopolskiego” jest Wojciech Wybranowski. Poprzedni szef dziennika Adam Pawłowski rozstał się z Polska Press za porozumieniem stron. Jak ustaliliśmy, od 15 lipca zastępcą redaktora naczelnego ds. subregionów oraz menedżerem oddziału ds. subregionów będzie Marcin Wątrobiński. Wicenaczelnym tytułu jest także Leszek Waligóra.
Wybranowski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl przekonywał, że na łamach kierowanego przez niego tytułu będzie więcej pluralizmu i wolności opinii niż w "mediach, które pozbywają się na przykład Rafała Wosia".
W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych, a także prawie 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta "Naszemiasto.pl” i ok. 500 serwisów internetowych, głównie Naszemiasto.pl i portale poszczególnych tytułów prasowych.
Grupa kapitałowa w 2019 r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 6,5 proc. do 398,44 mln zł oraz zysku netto z 9,64 do 8,59 mln zł. Wpływy ze sprzedaży gazet zmalały o 8,9 proc., z reklam - o 4,9 proc., a liczba pracowników wynosiła 2 126.