Škoda pokaże w TVN reklamę modelu Fabia na żywo
Koncern Škoda Auto Polska wyemituje w najbliższą sobotę na antenie TVN pierwszy w historii polskiej reklamy spot na żywo - wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl. Promowany w nim będzie model Škoda Fabia. Za realizację projektu odpowiadają firmy Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, PHD i Propeller Film.
Spot zostanie wyemitowany w najbliższą sobotę 6 października br. w TVN, o godz. 20:13, w trakcie przerwy reklamowej w programie „Mam talent”.
Reklama będzie realizowana i nadawana bezpośrednio ze studia Alvernia Studios pod Krakowem. Podczas transmisji 60-sekundowego mastershota z największej hali zdjęciowej w Polsce z ruchomą scenografią, po której będą się przemieszczały samochody marki Škoda, odbędzie się również koncert piosenkarki Bovskiej grającej na żywo wraz z zespołem. Wokalistka wykona cover utworu „You Got It" Roy'a Orbisona.
Spot zostanie jednocześnie wyemitowany na żywo - oprócz TVN - w kanałach social media (profile TVN, WP.PL), na stronach głównych portali Wp.pl i Gazeta.pl, ekranach sklepowych Media Markt, kinie oraz na kanałach influencerów (Bovska, Rafał Masny z AbstrachujeTV). Emisję reklamy w internecie zwieńczy koncert Bovskiej promujący nową płytę wokalistki, „Kęsy”.
Jak zapewniają jego twórcy, jest to pierwsza tego typu realizacja reklamowe w Polsce, a na świecie - pierwsza w branży motoryzacyjnej. Pomysł na ten projekt był efektem chęci realizacji prawdziwie innowacyjnej reklamy, której nie było dotychczas na polskim rynku.
- Chcąc podkreślić, że Škoda to marka samochodowa, która innowacje ma w swoim DNA, zdecydowaliśmy się sięgnąć po format, który do tej pory nie był jeszcze w Polsce wykorzystany. Reklama realizowana i pokazywana na żywo jednocześnie w wielu kanałach komunikacji to wyjątkowe przedsięwzięcie i cieszymy się, że to właśnie my, jako lider rynku w Polsce, będziemy wykorzystywać ją jako pierwsi - komentuje Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu marki Škoda.
Produkcja jest realizowana przez Tadka Śliwę, czołowego polskiego reżysera reklamowego i twórcę „Ucha Prezesa”. Za kreację reklamy odpowiadają Łukasz Żuławski (senior art director z Isobar Polska) i Robert Kubicki (creative group head w Isobar Polska). Jej pomysłodawcami są Natalia Skrzypek (social media Dentsu Stack Leader w Dentsu Aegis Network Polska) i Roman Terelak (new business director w Posterscope Polska). Media do kampanii zaplanował i kupił dom mediowy PHD.
- Coraz większe możliwości związane z rozwojem nowych mediów, trendy w konsumowaniu rzeczywistości, które dyktują młodsze pokolenia użytkowników oraz bardzo dynamiczny postęp w obszarze nowych technologii otwierają zupełnie nowe możliwości w komunikacji. Chętnie korzystamy z formatów „na żywo” na Facebooku czy Instagramie, dlaczego więc nie połączyć tych światów z tradycyjnymi mediami? Projekt Škoda Fabia Live to innowacja dla naszego klienta, ale także dla nas. Akcję polegającą na symultanicznym wykorzystaniu tak wielu technologii i kanałów komunikacji, zarówno w mediach online, jak i offline, w czasie rzeczywistym, realizujemy po raz pierwszy - informuje Natalia Skrzypek.
- Škoda Fabia Live to akcja wyjątkowa pod względem technologicznym i logistycznym. Wyobraźmy sobie wielką filmową produkcję, minutowy film realizowany wśród kilku różnych, ruchomych scenografii, ze zdjęciami trickowymi, zmianami strojów, skomplikowaną choreografią i śpiewem na żywo. Dorzućmy do tego kilka samochodów i fakt, że całość realizowana jest na jednym długim ujęciu, podczas którego kamera, by nadążyć za akcją porusza się też na specjalnych wózkach. Wszystko musi udać się naraz, a do tego za pierwszym razem, ponieważ ujęcie jest transmitowane na żywo m.in. w internecie, telewizji i w kinie. Warto podkreślić, że realizacja ta zawiera kluczowe elementy odróżniające format reklamowy od relacji na żywo, np. określona długość, zamknięta formuła, muzyka, prezentacja produktu - dodaje Robert Kubicki.
Škoda lubi innowacje w reklamie
Sobotnia akcja reklamowa importera nie będzie pierwszą innowacyjną aktywnością tej marki. Jesienią 2016 roku importer realizował niestandardową kampanię outdoorową, która dostosowywała się do zmian sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. W ramach akcji przy jednym z dużych skrzyżowań w Warszawie na wielkoformatowym ekranie LED pokazywana była animacja z hasłem „Lubimy zielone!”, która wyświetla się, gdy dla kierowców z jezdni naprzeciw nośnika zapalało się zielone światło sygnalizacji drogowej.
W tym okresie marka emitowała też w internecie serial „Zakręcone”, którego bohaterkami były Agnieszka Więdłocha, Magdalena Różczka i Katarzyna Bujakiewicz. Produkcja promowała markę samochodów Škoda, a pracowały przy niej agencja GoldenSubmarine i Papaya Films.
W 2015 roku model Škoda Superb reklamowany był kampanią pod hasłem „Podróż w dobrym stylu”. Była to akcja z udziałem projektanta Tomasza Ossolińskiego i blogera modowego Michała Kędziory. Na projekt składało się pięć reportaży, które pokazywały widzom, jak stać się stylowym i modnym mężczyzną.
Wiosną 2010 roku z kolei importer wykorzystał do promocji interaktywny spot reklamowy, który wyemitowano o godz. 19:27 w TVP. Innowacyjność polegała na tym, że w tym samym czasie antenowym w TVP1 i TVP2 pokazano dwa różne, ale jednocześnie ściśle powiązane ze sobą spoty reklamowe. Promowano w nich bagażnik w Škodzie Superb Combi. W TVP1 pokazano spot zawierający statyczny obraz Škody Superb Combi. W dolnej części ekranu widzowie mogli zobaczyć napis: "Naciśnij 2, aby otworzyć bagażnik". Po naciśnięciu "2" na pilocie, widzowie byli przełączani na TVP2, gdzie oglądali już Škodę Superb Combi z otwartym bagażnikiem. Tu na dole ekranu pojawiał się napis: "Naciśnij 1, by zamknąć bagażnik".
Dołącz do dyskusji: Škoda pokaże w TVN reklamę modelu Fabia na żywo
https://vimeo.com/138734103