SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Škoda pokaże w TVN reklamę modelu Fabia na żywo

Koncern Škoda Auto Polska wyemituje w najbliższą sobotę na antenie TVN pierwszy w historii polskiej reklamy spot na żywo - wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl. Promowany w nim będzie model Škoda Fabia. Za realizację projektu odpowiadają firmy Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, PHD i Propeller Film.

Spot zostanie wyemitowany w najbliższą sobotę 6 października br. w TVN, o godz. 20:13, w trakcie przerwy reklamowej w programie „Mam talent”.

Reklama będzie realizowana i nadawana bezpośrednio ze studia Alvernia Studios pod Krakowem. Podczas transmisji 60-sekundowego mastershota z największej hali zdjęciowej w Polsce z ruchomą scenografią, po której będą się przemieszczały samochody marki Škoda, odbędzie się również koncert piosenkarki Bovskiej grającej na żywo wraz z zespołem. Wokalistka wykona cover utworu „You Got It" Roy'a Orbisona.

Spot zostanie jednocześnie wyemitowany na żywo - oprócz TVN - w kanałach social media (profile TVN, WP.PL), na stronach głównych portali Wp.pl i Gazeta.pl, ekranach sklepowych Media Markt, kinie oraz na kanałach influencerów (Bovska, Rafał Masny z AbstrachujeTV). Emisję reklamy w internecie zwieńczy koncert Bovskiej promujący nową płytę wokalistki, „Kęsy”.

Jak zapewniają jego twórcy, jest to pierwsza tego typu realizacja reklamowe w Polsce, a na świecie - pierwsza w branży motoryzacyjnej. Pomysł na ten projekt był efektem chęci realizacji prawdziwie innowacyjnej reklamy, której nie było dotychczas na polskim rynku.

- Chcąc podkreślić, że Škoda to marka samochodowa, która innowacje ma w swoim DNA, zdecydowaliśmy się sięgnąć po format, który do tej pory nie był jeszcze w Polsce wykorzystany. Reklama realizowana i pokazywana na żywo jednocześnie w wielu kanałach komunikacji to wyjątkowe przedsięwzięcie i cieszymy się, że to właśnie my, jako lider rynku w Polsce, będziemy wykorzystywać ją jako pierwsi - komentuje Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu marki Škoda.

Produkcja jest realizowana przez Tadka Śliwę, czołowego polskiego reżysera reklamowego i twórcę „Ucha Prezesa”. Za kreację reklamy odpowiadają Łukasz Żuławski (senior art director z Isobar Polska) i Robert Kubicki (creative group head w Isobar Polska). Jej pomysłodawcami są Natalia Skrzypek (social media Dentsu Stack Leader w Dentsu Aegis Network Polska) i Roman Terelak (new business director w Posterscope Polska). Media do kampanii zaplanował i kupił dom mediowy PHD.

- Coraz większe możliwości związane z rozwojem nowych mediów, trendy w konsumowaniu rzeczywistości, które dyktują młodsze pokolenia użytkowników oraz bardzo dynamiczny postęp w obszarze nowych technologii otwierają zupełnie nowe możliwości w komunikacji. Chętnie korzystamy z formatów „na żywo” na Facebooku czy Instagramie, dlaczego więc nie połączyć tych światów z tradycyjnymi mediami? Projekt Škoda Fabia Live to innowacja dla naszego klienta, ale także dla nas. Akcję polegającą na symultanicznym wykorzystaniu tak wielu technologii i kanałów komunikacji, zarówno w mediach online, jak i offline, w czasie rzeczywistym, realizujemy po raz pierwszy - informuje Natalia Skrzypek.

- Škoda Fabia Live to akcja wyjątkowa pod względem technologicznym i logistycznym. Wyobraźmy sobie wielką filmową produkcję, minutowy film realizowany wśród kilku różnych, ruchomych scenografii, ze zdjęciami trickowymi, zmianami strojów, skomplikowaną choreografią i śpiewem na żywo. Dorzućmy do tego kilka samochodów i fakt, że całość realizowana jest na jednym długim ujęciu, podczas którego kamera, by nadążyć za akcją porusza się też na specjalnych wózkach. Wszystko musi udać się naraz, a do tego za pierwszym razem, ponieważ ujęcie jest transmitowane na żywo m.in. w internecie, telewizji i w kinie. Warto podkreślić, że realizacja ta zawiera kluczowe elementy odróżniające format reklamowy od relacji na żywo, np. określona długość, zamknięta formuła, muzyka, prezentacja produktu - dodaje Robert Kubicki.

Škoda lubi innowacje w reklamie

Sobotnia akcja reklamowa importera nie będzie pierwszą innowacyjną aktywnością tej marki. Jesienią 2016 roku importer realizował niestandardową kampanię outdoorową, która dostosowywała się do zmian sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. W ramach akcji przy jednym z dużych skrzyżowań w Warszawie na wielkoformatowym ekranie LED pokazywana była animacja z hasłem „Lubimy zielone!”, która wyświetla się, gdy dla kierowców z jezdni naprzeciw nośnika zapalało się zielone światło sygnalizacji drogowej.

W tym okresie marka emitowała też w internecie serial „Zakręcone”, którego bohaterkami były Agnieszka Więdłocha, Magdalena Różczka i Katarzyna Bujakiewicz. Produkcja promowała markę samochodów Škoda, a pracowały przy niej agencja GoldenSubmarine i Papaya Films.

W 2015 roku model Škoda Superb reklamowany był kampanią pod hasłem „Podróż w dobrym stylu”. Była to akcja z udziałem projektanta Tomasza Ossolińskiego i blogera modowego Michała Kędziory. Na projekt składało się pięć reportaży, które pokazywały widzom, jak stać się stylowym i modnym mężczyzną.

Wiosną 2010 roku z kolei importer wykorzystał do promocji interaktywny spot reklamowy, który wyemitowano o godz. 19:27 w TVP. Innowacyjność polegała na tym, że w tym samym czasie antenowym w TVP1 i TVP2 pokazano dwa różne, ale jednocześnie ściśle powiązane ze sobą spoty reklamowe. Promowano w nich bagażnik w Škodzie Superb Combi. W TVP1 pokazano spot zawierający statyczny obraz Škody Superb Combi. W dolnej części ekranu widzowie mogli zobaczyć napis: "Naciśnij 2, aby otworzyć bagażnik". Po naciśnięciu "2" na pilocie, widzowie byli przełączani na TVP2, gdzie oglądali już Škodę Superb Combi z otwartym bagażnikiem. Tu na dole ekranu pojawiał się napis: "Naciśnij 1, by zamknąć bagażnik".

Dołącz do dyskusji: Škoda pokaże w TVN reklamę modelu Fabia na żywo

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eksport mediowy
Nooo przyszła Dorota i Kasia to się towarzystwo z Wiertniczej wzięło do roboty.
odpowiedź
User
Paweł
Do tego jest jeszcze bardzo ciekawa (interaktywna) reklama Skody w telewizji hybrydowej HbbTV
https://vimeo.com/138734103
odpowiedź
User
Vipero
A kogo to obchodzi, skoro konsumenci nie oglądają reklam?
odpowiedź