SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Kevin sam w domu” dziś znów w Polsacie. Dotychczas film przyciągał nawet do 8,9 mln widzów (dane rok po roku)

W sobotę 24 grudnia o 20.00 Polsat tradycyjnie pokaże kultowy film „Kevin sam w domu”. Dotychczas największą widownię - 8,90 mln - komedia zgromadziła 29 grudnia 2000 roku. Ilu widzów film przyciągał w ostatnich latach?

fot. materialy prasowefot. materialy prasowe

Telewizja Polsat prawa do emisji filmu „Kevin sam w domu” (a także jego kontynuacji - „Kevin sam w Nowym Jorku”) pozyskała w 2000 roku. Obie produkcje na antenie stacji oglądać można było niemal co roku w okresie świąteczno-noworocznym.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Filmy na antenie Polsatu będzie można obejrzeć również w najbliższym czasie. „Kevin sam w domu” zostanie nadany w sobotę, 24 grudnia 2022 roku o godz. 20.00 oraz dzień później o 16.30.

Z kolei emisję „Kevina samego w Nowym Jorku” zaplanowano na 1 stycznia 2022 roku o 20.00. Obie produkcje w najbliższych dniach nadane zostaną także na antenie Polsat Film.

Premierę „Kevina samego w domu” w Polsacie w 2000 roku oglądało 8,90 mln widzów

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, najwyższą historyczną widownię w Polsacie „Kevin sam w domu” zgromadził 29 grudnia 2000 roku o godz. 20.00, wówczas produkcja w stacji emitowana była po raz pierwszy. Film obejrzało 8,90 mln widzów, co dało Polsatowi 50,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym. We wcześniejszych latach film emitowały TVP1 i TVN.

Drugie miejsce należało do nadanej dzień później o tej samej porze kontynuacji cyklu, czyli filmu „Kevin sam w Nowym Jorku”. Produkcja zgromadziła w Polsacie 8,69 mln oglądających (49,68 proc. udziału).

Kolejne dwa miejsca zajęły emisje filmów, które Polsat pokazał niemal rok później. „Kevina samego w Nowym Jorku” 22 grudnia 2001 roku śledziło 7,03 mln widzów, a „Kevina samego w domu” - 6,81 mln (15 grudnia 2001 roku).

Wszystkie dziesięć topowych emisji obu produkcji nadano w latach 2000-2008.

W zeszłoroczną Wigilię „Kevina samego w domu” oglądało w Polsacie 4,19 mln widzów (przynajmniej przez 1 min było to 7,83 mln), produkcja była najchętniej oglądanym filmem w polskich stacjach telewizyjnych w zeszłym roku.

W latach 2017-2021 widownia „Kevina samego w domu” lub „Kevina samego w Nowym Jorku” w wigilijny wieczór w Polsacie wahała się od 3,76 mln do 4,51 mln widzów. Należy wziąć pod uwagę fakt, że w ciągu ostatnich 20 lat rynek telewizji w Polsce stawał się coraz bardziej rozdrobniony. Na przykład w 2000 roku w monitoringu NAM znajdowało się kilkanaście stacji, a łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” wynosił 81,5 proc., a w 2021 roku Nielsen monitorował niemal 200 stacji, a cztery główne anteny od 1 stycznia do 20 grudnia br. miały łączny SHR% na poziomie 33,1 proc.

Polsat w 2010 roku nie planował emisji „Kevina” w święta. Protesty widzów skłoniły stację do zmiany ramówki

Kiedy w listopadzie 2010 roku w ramówce Polsatu na kolejny miesiąc zabrakło filmu o Kevinie, na Facebooku zaprotestowało przeciw temu prawie 50 tys. osób. W tej sytuacji nadawca zmienił ramówkę, przywracając do niej kultową produkcję. Nadany 25 grudnia „Kevin sam w domu” śledziło 4,13 mln widzów, a pokazaną dzień później powtórkę - 2,71 mln.

Do 1999 roku prawa do emisji „Kevina samego w domu” i „Kevina samego w Nowym Jorku” posiadał TVN. Stacja obie produkcje emitowała kilkukrotnie. „Kevin sam w domu” na antenie TVN najwięcej widzów zgromadził 24 grudnia 1999 roku (2,38 mln), a „Kevin sam w Nowym Jorku” - 6 stycznia 1998 roku (3,60 mln).

Aktualnie prawa do nadawania obu produkcji w Polsce ma również Canal+, który emituje filmy od czasu do czasu.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 8,19 proc.

Dołącz do dyskusji: "Kevin sam w domu” dziś znów w Polsacie. Dotychczas film przyciągał nawet do 8,9 mln widzów (dane rok po roku)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Koko
Jest na platformie Disneya - bez godzinnych reklam.
odpowiedź
User
37-latek
Ten film Chrisa Columbusa ma być pokazywany tylko i wyłącznie w TVP, ponieważ telewizja publiczna nie ma prawa przerywania żadnych filmów reklamami. Nawet coś tak długiego jak trzygodzinna "Zielona Mila" musi być puszczone ciurkiem.
odpowiedź
User
D
Tradycyjnie nie obejrzę. Nigdy nie oglądałem.
odpowiedź