Grupa K2: strata operacyjna wskutek gorszych wyników agencji K2
Według wstępnych danych w pierwszych trzech kwartałach br. grupa kapitałowa K2 zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 0,7 proc. do 76,4 mln zł oraz 2,2 mln zł straty operacyjnej EBIT (wobec 1,5 mln zł zysku rok wcześniej).
Zysk EBITDA Grupy K2 zmalał z 5,1 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r. do 3,6 mln zł rok później. Firma w komunikacie giełdowym zaznaczyła, że spadek tego wskaźnika jest związany m.in. z zastosowaniem nowego standardu rachunkowości MSSF 16, przez co koszty amortyzacji wzrosły dodatkowo o 1,4 mln zł.
- Słabszy EBIT wynika przede wszystkim z pogorszenia wyników segmentu agencyjnego. Ponadto w omawianym okresie wpływ na wynik miało ujęcie 0,34 mln zł kosztów programu opcyjnego dla członków kierownictwa spółki zależnej Fabrity - dodano w komunikacie. W ramach tego programu trzech menedżerów spółki zyskało możliwość kupna 19,12 proc. jej udziałów po 1 zł za sztukę.
Segment agencyjny firmy obejmuje agencję reklamową K2. Do Grupy K2 należą też agencje mediowe K2 Precise i K2 Search oraz spółki Fabrity i Oktawave. Od początku września obowiązki prezesa K2 pełni Janusz Żebrowski, zastąpił Tomasza Tomczyka, który zrezygnował z przyczyn osobistych.
Głównymi akcjonariuszami spółki są Janusz Żebrowski (ma 17,6 proc. kapitału), AGS A/S (16,84 proc.) i TFI AgioFunds (9,48 proc.). W piątek na koniec sesji giełdowej kurs firmy wynosił 8,55 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 21,25 mln zł. W ciągu roku cena akcji zmalała z pułapu 10-12 zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2: strata operacyjna wskutek gorszych wyników agencji K2