Jedynka i Trójka tracą słuchaczy, RMF zdecydowanym liderem
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od marca do maja br. należała do RMF FM. Rozgłośnia ta pochwalić się też mogła największym wzrostem, z kolei największe spadki zanotowały Jedynka i Trójka.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w okresie od marca do maja 2013 roku - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track Millward Brown, przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku RMF FM zyskało 3,2 pkt. proc. do 26,9 proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET, które zyskało 0,3 pkt. proc. (15,9 proc.), a ostatnie miejsce podium należało do Jedynki (spadek o 2,0 pkt. proc. do 10,0 proc.).
Czwarte miejsce przypadło dla Programu III Polskiego Radia, który w ciągu roku zmniejszył swój udział w rynku radiowym o 1,7 punktu proc. (7,2 proc.).
Na piątym miejscu uplasowało się Radio Maryja, które straciło 0,1 pkt. proc. (2,4 proc.).
Udział w czasie słuchania% | marzec-maj 2013 | marzec-maj 2012 | marzec-maj 2011 | marzec-maj 2010 | marzec-maj 2009 | marzec-maj 2008 | marzec-maj 2007 |
Radio RMF FM | 26,9% | 23,7% | 25,3% | 28,0% | 27,4% | 23,0% | 22,9% |
Radio ZET | 15,9% | 15,6% | 16,1% | 16,2% | 16,3% | 18,6% | 19,3% |
Jedynka | 10,0% | 12,0% | 11,9% | 12,3% | 11,1% | 12,2% | 12,0% |
Trójka | 7,2% | 8,9% | 8,3% | 7,7% | 6,1% | 5,9% | 6,6% |
Radio Maryja | 2,4% | 2,5% | 2,1% | 2,2% | 2,1% | 2,0% | 2,1% |
ESKA ROCK | 1,6% | 1,7% | 1,6% | 1,5% | 1,0% | - | - |
Radio TOK FM | 1,0% | 1,3% | 1,1% | 1,4% | 1,0% | - | - |
RMF Classic | 0,9% | 0,9% | 0,8% | - | - | - | - |
Czwórka | 0,6% | 0,5% | 0,4% | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,4% |
CHILLI ZET | 0,5% | 0,6% | 0,4% | 0,3% | 0,4% | - | - |
Dwójka | 0,4% | 0,7% | 0,5% | 0,9% | 0,6% | 0,6% | 0,7% |
Radio PiN | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,4% |
Dane o rynku radiowym za ostatni rok.
Udział w czasie słuchania% | marzec : maj 2013 | grudzień : luty 2013 | wrzesień : listopad 2012 | czerwiec : sierpień 2012 | marzec : maj 2012 |
Radio RMF FM | 26,9% | 24,2% | 25,3% | 25,1% | 23,7% |
Radio ZET | 15,9% | 15,2% | 15,2% | 15,2% | 15,6% |
Jedynka | 10,0% | 10,2% | 11,1% | 12,6% | 12,0% |
Trójka | 7,2% | 7,5% | 7,5% | 8,7% | 8,9% |
Radio Maryja | 2,4% | 2,7% | 2,9% | 2,3% | 2,5% |
ESKA ROCK | 1,6% | 1,8% | 1,7% | 1,9% | 1,7% |
Radio TOK FM | 1,0% | 1,1% | 1,1% | 1,1% | 1,3% |
RMF Classic | 0,9% | 0,9% | 0,8% | 0,9% | 0,9% |
Czwórka | 0,6% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,6% |
Dwójka | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,7% |
Radio PiN | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,1% |
n= | 21 034 | 21 058 | 21 048 | 21 056 | 21 068 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Jedynka i Trójka tracą słuchaczy, RMF zdecydowanym liderem