SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

News24 obsługiwany reklamowo przez TVN Media. Stopniowo trafia do sieci kablowych

Nadająca od początku marca stacja News24 (Astro) podpisała umowę z TVN Media na obsługę reklamową - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Kanał trafił  też do portfolio WP Pilota, CDA TV i kilkudziesięciu niewielkich kablówek. - Kolejne umowy z dużymi operatorami będą podpisywane na dniach - zapewnia w rozmowie z nami Ryszard Krajewski, prezes Astro.

News 24 technicznie ruszył na początku lutego. Technicznie – bo żeby pojawił się w kablówkach, trzeba podpisać umowy z każdą z nich. - Mam teraz przed sobą na stole blisko sto dogadanych umów z małymi kablówkami, ale żadnej jeszcze nie podpisuję - mówił nam kilka tygodni temu Ryszard Krajewski, prezes spółki Astro, która jest nadawcą stacji.

Przeszkodą do finalizacji umów było m.in. to, że News24 nie miał podpisanej umowy z Nielsen Audience Measurment. Monitorowanie stacji przez Nielsena miało dać reklamodawcom wgląd w realne zasięgi nowej stacji.

Jest już umowa z Nielsenem

Jak się dowiadujemy - News24 podpisał już umowę z firmą Nielsen Audience Measurment; stacja objęta jest więc monitoringiem oglądalności. Wskutek tego mogła wykonać kolejne kroki: podpisywać umowy z kablówkami i podjąć współpracę z reklamowym brokerem. - Trafiamy już do mniejszych kablówek, dzisiaj podpisałem 50 nowych umów na kolejne telewizje. Jeszcze w tym tygodniu Delegata (zajmująca się dystrybucją kanału - przyp. red.) ma sfinalizować umowy z kilkoma dużymi operatorami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes Astro, dodając: - „Po słowie" jesteśmy już z wszystkimi, pozostają formalności do dopełnienia.

Nadawca News24 ma też podpisaną drugą ważną umowę: z TVN Media na obsługę reklamową - informację taką potwierdził nam Ryszard Krajewski. - W tej chwili jesteśmy obecni na wizji przez większą część doby. Sukcesywnie będziemy pojawiali się w coraz większej ilości kablówek - zapewnia prezes Astro. W ostatnich dniach telewizja pojawiła się w portfolio WP Pilota (Wirtualna Polska), ale także w CDA TV i w pomniejszych kablówkach, m.in. Softnet, Sat Film czy Bart-Sat.

Dystrybutorem treści kanału News24 jest firma Delegata, która wcześniej wprowadzała na rynek między innymi takie polskie kanały jak: ESKA.TV, POLO.TV, Fokus.TV, Vox Music.TV, Hip Hop.TV, Nova.TV, 8TV, Metro.TV, WP.TV.

Praca nad kanałem trwała 18 miesięcy

Spółka Astro nad kanałem News24 pracowała półtora roku. Wiosną 2020 roku firma zapowiadała, że prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami, a nowy kanał, emitowany także w internecie, będzie stacją informacyjną wolną od polityki.

W maju ub.r. redakcja News24 zaczęła już stałą pracę, jej celem w pierwszych miesiącach było „zgromadzenie możliwie największego archiwum z materiałami wideo, które jest niezbędne w pracy stacji informacyjnych”. Start stacji zapowiadano na początek września. W połowie września Astro tłumaczyło, że przyczyną jest to, że w KRS nadal nie zarejestrowano zmian w spółce News12.

Emisja: 16 godzin na dobę

W związku z atakiem Rosji na Ukrainę, 25 lutego przed południem kanał News24 udostępnił swoją emisję testową na fanpage’u facebookowym. Na dobre kanał zaczął nadawać 1 marca od godz. 7:00. Widzów przywitali wówczas prowadzący poranne pasmo Magdalena Rataj i Jacek Zimnik.

Teraz kanał nadaje w wymiarze 16-godzinnym. Docelowo obowiązywać mają cztery pasma (częściowo już są na antenie). Pomiędzy godziną 7:00 – 10:00 – poranne pasmo o nazwie „Wstawaj, szkoda dnia”. Od 10:00 – 16:00 na antenie gości z kolei „Pasmo dnia” z najświeższymi informacjami, reporterskimi relacjami, komentarzami.  Od 16:00 – 19:00 widzowie oglądać mogą magazyn „Halo, tu Polska”, zaś po 19:00 – autorską audycję Marcina Antosiewicza.

Firma Astro, od lat produkująca teleturniej „Familiada” i nadająca kanał E-Sport TV, a od niedawna także News24, w czwartym kwartale ub.r. zanotowała spadek przychodów z 1,14 do 1,12 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 281,7 do 28,7 tys. zł. Spółka zapowiada m.in. uruchomienie serwisu internetowego News24.

Dołącz do dyskusji: News24 obsługiwany reklamowo przez TVN Media. Stopniowo trafia do sieci kablowych

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Daria
Wolę Polsat News i TVP Info.
0 0
odpowiedź
User
citystyle2050
szczerze to kanałów informacyjnych w Polsce jest za dużo góra trzy stacje informacje mają oglądalność a reszta niska .
0 0
odpowiedź
User
Analiza
Bez złośliwości i hejtu, ale kolejny kanał informacyjny to za dużo jak na polski rynek. Poza tym o istnieniu tej tv mało kto wie. A oglądałem kawałek ich informacji i wygląda to źle i ciężko. Bez dynamiki i wizji. Powinni się czymś wyróżnić na tle konkurencji jeśli chcą istnieć.
0 0
odpowiedź