iTaxi instaluje ekrany reklamowe na dachach taksówek, pierwszym klientem Huawei
Platforma taksówkowa iTaxi zaczęła testować ekrany reklamowe z systemem digital signage umieszczone na dachach taksówek. Testy są prowadzone w Warszawie, pierwszym reklamodawcą jest Huawei.
Nośniki zainstalowane na 20 taksówkach hybrydowych iTaxi w Warszawie to ekrany LED o rozdzielczości 312 x 104 px i wymiarach 96 x 32 cm. Można na nich wyświetlać reklamy statyczne oraz animacje. Ekrany są wyposażone w GPS, czujniki smogu oraz korzystają z oprogramowania umożliwiającego mierzenie liczby kontaktów z ekranem na terenie miasta.
- Konsumenci z czasem przyzwyczaili się do formatów reklamowych, które są dostępne na rynku i większość z nich zaczęli odruchowo ignorować. Mobility digital network jest nowością w Polsce, dzięki czemu przyciąga uwagę oraz zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do grupy docelowej. Jak pokazują nasze dane, na terenie Warszawy podczas 1 km trasy styczność z ekranem zewnętrznym ma realnie ok. 50 osób. Przy czym dzięki wykorzystaniu naszych możliwości analitycznych marketerzy korzystający z sieci będą znali dokładną liczbę odbiorców - mówi Tomasz Soczówka, strategic advisory and partnerships manager w iTaxi.
Dodatkowe opcje od Jusstag
Firma zapowiada, że w najbliższych miesiącach będzie stopniowo rozbudowywać rozwiązanie o kolejne funkcjonalności. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji treść komunikatów oraz moment ich wyświetlania będą mogły zostać dostosowane do danych zewnętrznych, takich jak: pogoda, lokalizacja czy jakość powietrza.
iTaxi korzysta przy tym ze wsparcia spółki Justtag, która na potrzeby usługi przygotowała osobny system Będzie on również dostarczał marketerom danych niezbędnych do raportowania wyników działań oraz optymalizacji kampanii, m.in.: liczby wyświetleń reklamy na nośnikach, liczby osób, które miały styczność z przekazem, w ujęciu czasowym i geograficznym.
Reklamodawca będzie miał możliwość weryfikacji, czy dany użytkownik poruszał się pieszo, podróżował samochodem bądź komunikacją miejską, a w uzupełnieniu z danymi z innych źródeł - jakie są jego zachowania i potrzeby w świecie offline i online. Wszelkie dane pozyskane we współpracy z Justtag, posłużą do dokładnego raportowania, analiz prowadzonej kampanii i planowania dalszych działań.
- Rozwiązanie, które tworzymy wspólnie z iTaxi to naprawdę ekscytująca innowacja na skalę europejską. Dołączamy do tego projektu, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał i wierzymy, że zostanie pozytywnie odebrany przez rynek. Widoczne są już pierwsze efekty naszej współpracy, a przecież to dopiero początek. Stawka jest wysoka, bo taka kombinacja narzędzi pozwoli nam jeszcze skuteczniej i dokładniej mierzyć efektywność kampanii - komentuje Tomasz Chłodecki, CEO Justtag.
Huawei pierwszym klientem reklamowym iTaxi
Pierwszą firmą korzystającą z ekranów reklamowych na taksówkach iTaxi jest Huawei, w ramach kampanii swojej platformy AppGallery. - Oferta Huawei AppGallery stale rośnie, dlatego szukamy ciągle nowych sposobów na atrakcyjne i przede wszystkim innowacyjne prezentowanie naszego sklepu użytkownikom. Bardzo cenimy sobie partnerstwo z iTaxi, dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że jako pierwsi pojawimy się na nowych nośnikach - mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.
iTaxi planuje, że testy w Warszawie potrwają kilka tygodni, a potem nośniki zaczną być instalowane na pojazdach firmy w innych największych miastach. Firma do końca br. planuje zainstalować je na kolejnych kilkudziesięciu pojazdach.
- W iTaxi od samego początku korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych. Teraz wchodzimy w kolejny, świetnie rokujący segment - reklamę zewnętrzną. Wierzę, że mobility digital network dzięki swojej mierzalności, możliwości personalizacji przekazu i automatyzacji wyświetlania w zależności od warunków zewnętrznych będzie bardzo popularnym rozwiązaniem. Obecnie testujemy kompatybilność nośników z samochodami oraz możliwości analityczne wdrożonego rozwiązania. Na chwilę obecną wszystko przebiega pomyślnie. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie funkcjonalności, pozwalających na personalizację i automatyzację przekazów - mówi Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.
Na razie firma sama zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej ekranów. Jednocześnie prowadzi rozmowy z potencjalnym partnerami w tym zakresie.
Rynek reklamy zewnętrznej w drugim kwartale br. doznał zapaści wskutek izolacji społecznej wywołanej epidemią. Według danych Publicis Groupe w drugim kwartale br. wartość tego rynku zmalała o 67 proc., a w całym pierwszym półroczu - o 44,8 proc. do 139 mln zł.
Dołącz do dyskusji: iTaxi instaluje ekrany reklamowe na dachach taksówek, pierwszym klientem Huawei