Ipla z nową wersją i pakietami. „Zaczynamy budować przychody”
Internetowa aplikacja telewizyjna Ipla (należąca do Cyfrowego Polsatu) została udostępniona w odświeżonej wersji. Jej ofertę podzielono na nowe pakiety, obejmujące zniżki dla klientów Cyfrowego Polsatu.
Zarządzająca Iplą spółka Redefine (należąca od wiosny br. do Cyfrowego Polsatu) w ostatnim czasie podpisała nowe umowy ze studiami Warner Bros i Disney, a także dystrybutorem Galapagos i Festiwalem Plus Camerimage. Dzięki temu w aplikacji dostępnych jest obecnie już 1,5 tys, filmów. Natomiast w ramach umowy z Telewizją Polską i partnerstwa z Polsatem, Ipla umożliwia oglądanie ponad 9 tys. odcinków ponad 100 seriali. Nowością w umowie z TVP jest dodanie opcji oglądania jej seriali w Ipli nie tylko na komputerach, lecz także urządzeniach mobilnych i telewizorach smart TV.
Jednocześnie Ipla została udostępniona w odświeżonej wersji. W serwisie ipla.tv wprowadzono białą kolorystykę, czytelniejszy układ, prostsze systemy płatności oraz integrację z aplikacjami Ipli i Facebookiem. Zmodyfikowano również aplikację Ipla na komputery i urządzenia przenośne. - Wersje Ipli na urządzenia inne niż komputery przynoszą już ok. 40 proc. całościowego ruchu w aplikacji, z czego ponad 20 proc. pochodzi ze smartfonów - opisuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Jednocześnie trwają prace nad udostępnieniem wszystkich treści z aplikacji dla użytkowników komputerów wyposażonych w system MacOS - obecnie mogą oni oglądać filmy wytwórni Disney i polskich dystrybutorów.
Przypomnijmy, że według Megapanelu PBI/Gemius, Ipla zanotowała w październiku br. 2,7 mln uruchomionych aplikacji (zobacz szczegóły), natomiast serwis ipla.tv miał we wrześniu 580 tys. real users i 8,2 mln odsłon, a przeciętny użytkownik spędził w nim 12 minut (więcej na ten temat).
W związku z tymi zmianami wprowadzono też nowy cennik usług VoD, w którym pojawiły się pakiety FilmBox Live, iplaWorld i iplaMix. Jednocześnie w najważniejszych pakietach wprowadzono zniżki dla klientów Cyfrowego Polsatu. Każdy pakiet obejmuje dostęp do treści poprzez trzy urządzenia: komputer, dekoder Cyfrowego Polsatu (podłączony do smart TV) oraz smartfon lub tablet.
Jak informuje Dominik Libicki, obecnie 90 proc. przychodów Ipli pochodzi z reklam, a 10 proc. z opłat od użytkowników. - Wprowadzając obecne zmiany, chcemy zbilansować te proporcje - deklaruje.
Libicki potwierdza zapowiedź z wiosny br., że Ipla w rok po przejęciu jej przez Cyfrowy Polsat, czyli w kwietniu 2013 roku osiągnie rentowność, tzn. pozytywny wynik EBITDA. - Do tej pory przeprowadziliśmy w spółce większość restrukturyzacji. A teraz zaczynamy budować przychody - deklaruje prezes Cyfrowego Polsatu.
Dołącz do dyskusji: Ipla z nową wersją i pakietami. „Zaczynamy budować przychody”
groźna konkurencja czy ciekawe uzupełnienie oferty?