Sukces iPhone'ów to zasługa operatorów
Zeszłoroczne modele iPhone'ów, w których Apple po raz pierwszy zastosowało technologię 5G, odniosły sprzedażowy sukces głównie dzięki operatorom. Chcąc przyciągnąć klientów do swoich sieci 5G, zaproponowali oni atrakcyjne oferty z wysokimi dopłatami do smartfonów.
Jak twierdzi dziennik "The Wall Street Journal", Verizon Communications, AT&T i T-Mobile US na przestrzeni ostatniego roku hojnie subsydiowali iPhone'y 12, aby zatrzymać klientów i zachęcić ich do korzystania z sieci 5G.
To dla operatorów było bardzo kosztowne, w związku z czym redakcja "WSJ" zastanawia się, czy podobnie będzie teraz, przy okazji premiery iPhone'ów 13.
Jak podkreśla dziennik, zeszłoroczne modele iPhone'ów przyniosły rewolucyjną zmianę w postaci technologii 5G. To była pierwsza tak znacząca aktualizacja od iPhone'a X w 2017 r. i iPhone'a 6 w 2014 r. Za każdym razem notowano wówczas rekordowe wyniki sprzedaży w pierwszym roku od premiery.
Według szacunków analityków, w tym roku fiskalnym, kończącym się dla Apple w październiku, sprzedaż iPhone'ów sięgnie rekordowych 239 mln sztuk, przy 27-proc. wzroście rok do roku.
Tymczasem teraz Apple raczej nie szykuje rewolucji: według przecieków nowe iPhone'y ponownie wystąpią w czterech rozmiarach ekranu i designie podobnym do linii iPhone 12. Ulepszenia spodziewane są m.in. w aparatach fotograficznych, procesorze i bateriach.
Dlatego dziennikarze zadają pytanie, czy operatorzy nadal będą zdecydowani na napędzanie sprzedaży nowych iPhone'ów poprzez swoje dopłaty.
"WSJ" przytacza jednocześnie wyniki badania Consumer Intelligence Research Partners, z którego wynika, że 5G stanowi zachętę do zakupu telefonu jedynie dla niecałych 5 proc. Amerykanów, a wielu respondentów w ogóle nie zwraca na to uwagi. Decydującym czynnikiem jest właśnie wysoka dopłata do zakupu od operatora oraz inne, jak np. nowe funkcje aparatów.
Premiera iPhone 13
W zeszłym kwartale finansowym Apple osiągnęło wzrost przychodów sprzedażowych netto o 36 proc. do 81,43 mld dolarów, a jego zysk netto poszedł w górę z 11,25 do 21,74 mld dolarów. Sprzedaż iPhone’ów zwiększyła się o 50 proc., a wpływy w Chinach - o 58 proc.
Dołącz do dyskusji: Sukces iPhone'ów to zasługa operatorów