Internetowa turystyka przynosi kokosy
Internetowa sprzedaż usług turystycznych w Stanach Zjednoczonych osiągnie w tym roku - według prognoz eMarketer - 94 miliardy dolarów.
Oznacza to wzrost o 19% w porównaniu z rokiem 2006 kiedy firmy turystyczne sprzedały w internecie usługi za 79 miliardy dolarów. Na sprzedane online usługi składają się transakcje zawarte przez linie lotnicze oraz inne firmy transportowe, hotele, firmy wynajmujące samochody oraz sprzedające usługi turystyczne w pakietach, np. same wczasy.
Analitycy eMarketer prognozują, że sprzedaż usług turystycznych w internecie nadal będzie rosła osiągając w 2010 roku sumę prawie 146 miliardów dolarów. Rosnąca sprzedaż w internecie wymusi konkurencję między wyłącznie internetowymi biurami podróży a tradycyjnymi, zmuszając tych ostatnich do przystosowania się do zmieniającego się rynku, który jest bardzo dynamiczny. W tym roku po raz pierwszy sprzedaż online przewyższy według prognoz tradycyjną. 52,5% gospodarstw domowych mających dostęp do internetu kupi usługi turystyczne w sieci, a w 2010 roku 55,3%.
Dołącz do dyskusji: Internetowa turystyka przynosi kokosy