SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interia.pl i Gazeta.pl wyprzedziły o2.pl, Google liderem

Portal o2.pl tylko przez miesiąc cieszył się lepszymi wynikami oglądalności od portalu Interia.pl. W marcu o2.pl nie tylko zanotowało gorszy wynik niż Interia.pl, ale wyprzedziła go również Gazeta.pl - raport Wirtualnemedia.pl.

Niekwestionowanym liderem rankingu witryn internetowych według zasięgu pozostawał w marcu br. serwis Google z 14,2 mln użytkowników, a spośród portali horyzontalnych - Onet.pl, który w tamtym miesiącu odwiedziło 10,3 mln internautów. Trzecie miejsce zajmowała Nasza-klasa.pl, czwartą pozycję - Wirtualna Polska, a piątą - Allegro.pl - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.

Portal o2.pl, będący w lutym br. na szóstym miejscu, w marcu znalazł się już pozycji ósmej. Wyprzedziły go Interia.pl, która awansowała z miejsca z siódmego na szóste i Gazeta.pl, która przesunęła się z ósmej na siódmą lokatę.

W drugiej dziesiątce zestawienia zmian było mniej niż ostatnio. Serwis MSN awansował z miejsca 20. na 18., Ceneo.pl pojawiło się na pozycji 19., a otoMoto na 20. Z rankingu wypadły dobreprogramy.pl i gry.pl.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users)
1 Google 86,21% 14 186 568
2 onet.pl 62,52% 10 288 076
3 nasza-klasa.pl 57,14% 9 403 515
4 Wirtualna Polska 55,46% 9 127 215
5 allegro.pl 51,09% 8 407 134
6 interia.pl 50,35% 8 286 030
7 gazeta.pl 49,63% 8 167 180
8 o2.pl 48,89% 8 045 826
9 youtube.com 45,77% 7 532 543
10 wikipedia.org 41,52% 6 831 875
11 Microsoft 32,44% 5 338 320
12 Grupa GG Network 29,92% 4 923 356
13 mozilla.com 28,28% 4 653 839
14 Grupa fotka.pl 22,53% 3 708 173
15 pf.pl 20,71% 3 407 550
16 money.pl 19,99% 3 289 002
17 Grupa IDG 19,79% 3 256 074
18 MSN 19,78% 3 254 567
19 ceneo.pl 19,78% 3 254 565
20 otoMoto 19,32% 3 179 327



Nasza-klasa.pl bezkonkurencyjna
W czołówce rankingu witryn pod względem liczby odsłon w marcu br. nastąpiła jedna zmiana pozycji. Na miejscu trzecim pojawił się bowiem portal Onet.pl (miał 4,21 mld osłon), który awansował z pozycji czwartej, spychając o jedno oczko serwis Google.pl (3,47 mld odsłon). Liderem w marcu br. była jednak Nasza-klasa.pl z 12,39 mld odsłon, drugie miejsce zajął portal Allegro.pl (4,82 mld).

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon

lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users) witryny objęte audy
tem site-centric
1 nasza-klasa.pl 12 385 254 871 9 403 515
2 allegro.pl 4 821 792 356 8 407 134
3 onet.pl 4 206 403 639 10 288 076 tak
4 Google 3 471 772 780 14 186 568
5 Wirtualna Polska 2 641 477 176 9 127 215 tak
6 interia.pl 1 372 274 331 8 286 030 tak
7 Grupa fotka.pl 1 326 358 378 3 708 173 tak**
8 youtube.com 1 321 094 880 7 532 543
9 o2.pl 1 292 147 780 8 045 826 tak
10 travian.pl 1 286 832 404 2 670 497



Ranking witryn według miesięcznego czasu

lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 nasza-klasa.pl 130 723 906,01 13:54:06 9 403 515
2 Google 103 267 603,47 07:16:45 14 186 568
3 onet.pl 72 479 526,47 07:02:42 10 288 076
4 Wirtualna Polska 49 990 585,48 05:28:38 9 127 215
5 allegro.pl 44 458 354,39 05:17:17 8 407 134
6 youtube.com 34 930 666,15 04:38:14 7 532 543
7 o2.pl 34 099 230,76 04:14:17 8 045 826
8 interia.pl 31 564 781,38 03:48:34 8 286 030
9 gazeta.pl 15 806 971,58 01:56:08 8 167 180
10 Grupa fotka.pl 11 785 969,47 03:10:42 3 708 173
11 gry.pl 8 793 792,13 03:08:36 2 797 532
12 Grupa GG Network 6 795 404,92 01:22:49 4 923 356
13 wikipedia.org 6 475 372,65 00:56:52 6 831 875
14 travian.pl 6 380 278,17 02:23:21 2 670 497
15 wyspagier.pl 6 369 398,52 03:46:31 1 687 076
16 otoMoto 6 330 152,24 01:59:28 3 179 327
17 grono.net 4 890 840,09 06:00:21 814 364
18 plemiona.pl 4 886 048,10 05:45:54 847 526
19 MSN 4 439 896,25 01:21:51 3 254 567
20 bearshare.com 4 228 640,80 03:34:23 1 183 466



Gadu-Gadu ciągle numerem jeden
Liderem wśród komunikatorów jest niezmiennie Gadu-Gadu, z którego w marcu br. korzystało 5,89 mln użytkowników, czyli prawie tyle samo co w lutym. Dalej plasują się: Skype i Tlen.pl.

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego

lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) średni czas uruchomienia na użytkownika [godz:min:s] witryny objęte audytem site-centric
1 Gadu-Gadu 35,79% 5 890 143 62:50:43 tak
2 Skype 27,09% 4 458 149 64:37:02
3 Tlen.pl 3,76% 618 091 76:50:47 tak
4 Windows Live Messenger 2,96% 486 547 71:14:30
5 AQQ 0,42% 68 923 60:15:02 tak
6 Spik 0,17% 27 203 45:54:38 tak
7 Konnekt 0,14% 22 395 70:08:31
8 GoogleTalk 0,13% 21 457 65:07:19
9 Xfire 0,12% 20 381 51:12:30
10 Flircik 0,11% 18 188 64:55:41



Liczebność próby: N= 18 079. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.

** Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl i Pino.pl składają się zarówno z części audytowanych, jaki
i nieobjętych audytem site-centric.

*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części witryny, które biorą udział w audycie site-centric.

Dołącz do dyskusji: Interia.pl i Gazeta.pl wyprzedziły o2.pl, Google liderem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl