Interbrand: Facebook poza pierwszą dziesiątką najwartościowszych marek świata. Liderem Apple i Amazon
W tegorocznym zestawieniu Interbrand Best Global Brands 2020 najwyżej wycenianą marką na świecie został Apple, którego dochody za ten rok szacuje się na 323 mld dolarów. Podium uzupełniają Amazon i Microsoft. Dopiero na 13. miejscu znalazł się Facebook.
Firma Interbrand co roku przeprowadza wycenę wartości globalnych marek i opracowuje ranking Best Global Brands. Ocena wartości marek oparta jest o złożone kryteria wyników finansowych i działań marketingowych, na podstawie których szacowane są ich przyszłe dochody.
W tym roku pierwsze miejsce w rankingu zajął gigant technologiczny Apple, którego szacowane dochody wzrosną o 38 proc. do 323 mld dolarów. Kolejne miejsce zajmuje Amazon (+60 proc.) z dochodami w wysokości 200,67 mld dolarów. Podium zamyka Microsoft, który będzie mógł pochwalić się wzrostem przychodów o 53 proc. do 166 mld dolarów.
Tracą Google i Facebook
Google ma w tym roku stracić 1 proc. przychodów - według Interbrand zarobi w tym roku 165,44 mld dolarów. Dopiero na trzynastym miejscu jest Facebook, którego przychody stopnieją w tym roku o 12 proc. do kwoty 35,18 mld dolarów. Disney (miejsce 10.) może stracić 8 proc. dochodów (marka ma zarobić w 2020 40,77 mld dolarów).
Na 19. miejscu w rankingu debiutuje Instagram z przychodami 26 mld dolarów. YouTube, kolejny debiutant z branży mediów społecznościowych, ma w tym roku zarobić 17,33 mld dolarów, co daje mu 30. miejsce w zestawieniu.
Przychody Netfliksa, sklasyfikowanego na miejscu 41., mogą w tym roku wzrosnąć o 41 proc. do poziomu 12,67 mld dolarów.
W rankingu pojawiło się jeszcze kilka aplikacji i platform cyfrowych: Spotify (miejsce 70. oraz 8,39 mld dolarów), LinkedIn (miejsce 90. i 5,2 mld przychodów), Uber (na 96., przychody 4,94 mld dolarów), debiutujący na miejscu 100. Zoom z 4,81 mld przychodów.
Dołącz do dyskusji: Interbrand: Facebook poza pierwszą dziesiątką najwartościowszych marek świata. Liderem Apple i Amazon