SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interaktywni pozytywnie o nowym serwisie „Faktów” TVN

Nowa strona internetowa „Faktów” TVN jest dużym krokiem do przodu w porównaniu z jej poprzednią wersją, przy czym zawiera jeszcze sporo błędów - oceniają eksperci z branży interaktywnej pytani przez Wirtualnemedia.pl.

Nowa wersja serwisu internetowego „Faktów” TVN została udostępniona w miniony czwartek. - Liczba materiałów publikowanych tylko na naszej stronie zwiększy się znacząco. Jesteśmy poważnym programem informacyjnym, dlatego stawiamy na uzupełnianie, rozszerzanie i wzbogacanie treści, które codziennie pojawiają się o 19.00 na antenie TVN. Teksty poświęcone będą nie tylko polityce, choć ta tradycyjnie jest naszą mocna stroną, ale też medycynie, wymiarowi sprawiedliwości, kwestiom społecznym czy wydarzeniom z zagranicy. Oprócz tradycyjnych materiałów wideo, będą również liczne zdjęcia, ale także wirtualny spacer po studiu - zapowiadał w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Kamil Durczok, redaktor naczelny „Faktów” (przeczytaj cały wywiad).

Pytani przez nas specjaliści z agencji interaktywnych zgodnie oceniają, że nowy serwis „Faktów” stanowi duży krok do przodu w porównaniu z jego poprzednią wersją. - Dominują rozwiązania uzasadnione i zgodne z trendami: flat desing, RWD - responsive web design, modułowa konstrukcja i przewaga grafiki nad tekstem. Wszystko jest, jak być powinno, choć strona nie zaskakuje żadnym nowatorskim rozwiązaniem - stwierdza Robert Sosnowski z Biura Podróży Reklamy. - Możemy mówić o lepszym rozmieszczeniu treści. W serwisie wprowadzono ład i porządek w przeglądaniu postów, aczkolwiek strona graficznie nie porywa, nie chwyta za serce - ocenia Ewelina Klimas z Adweb.pl. - Zmiany w serwisie to w skrócie uproszczenie layoutu oraz zastosowanie większych zdjęć i nagłówków. Ten styl można lubić lub nie, jednak sam trend należy odnotować, gdyż staje się obecny w coraz większej liczbie serwisów, zwłaszcza informacyjnych - dodaje Piotr Augustyński z Insignii. - Moim zdaniem grafika jest zbyt uproszczona. Rozumiem, że strona ma być lekka, ale odnosi się wrażenie, że są tam tylko teksty, zdjęcia i filmy. To budowa charakterystyczna dla serwisów agregujących informacje bądź tych, które utworzono przede wszystkim pod kątem pozycjonowania - uważa Łukasz Wołek z Eura7. - Cieszy też redukcja sensacji na rzecz rzetelnych wiadomości. Fani „Faktów” bez większego wysiłku zajrzą za kulisy, czy odsłuchają wywiadu ulubionych gwiazd. Myślę, że to dla nich cenne, dobrze, że ktoś w stacji o tym pomyślał - dodaje Magdalena Szmidt z MOSQI.TO.

Mankamenty na stronie nasi eksperci zauważają przede wszystkim w zakresie szaty graficznej oraz wersji mobilnej. - Szybki test pod Androidem i iOS pokazuje, że nie wszystkie elementy pojawiają się w tym miejscu, gdzie zapewne powinny, ale to są drobiazgi, które mogą wprawdzie rzucić się w oczy ludziom z branży, ale są łatwe do wyeliminowania - mówi Robert Sosnowski. - Uwagę zwracają zbyt duże nagłówki, które często zajmują całą stroną, co wymusza na użytkownikach konieczność scrolowania. Podobają mi się natomiast klikalne zajawki artykułów. To dobre rozwiązanie pod kątem urządzeń mobilnych. Z drugiej strony próbowałem sprawdzić komentarze za pomocą dedykowanej ikonki i... trafiłem donikąd - opisuje Łukasz Wołek. - Zaskakuje jednak spora ilość błędów, szczególnie na ekranach smartfonów (np. ucięte teksty i zdjęcia). Na tabletach jest lepiej, ale też nie idealnie - dodaje.

- Strona jest przemyślana jeśli chodzi o układ, ciekawe rozmieszczenie informacji, ale po dłuższym czasie spędzanym na stronie, wszystko zlewa się w jedność. Brakuje mi wyróżnienia konkretnych elementów, wydzielenia sekcji, hierarchizacji wyświetlanych treści - ocenia Ewelina Klimas. - Nie rozumiem konieczności zastosowania aż trzech różnych czcionek w serwisie, w tym jednej szeryfowej. Działanie playera wideo również nie jest idealne, ale to częsta przypadłość w początkowych fazach życia serwisów - dodaje Piotr Augustyński. - Strona, która z założenia powinna być przejrzysta, intuicyjna i zorientowana na użytkownika, została całkowicie przeładowana i przypomina jednogarnkowe danie, do którego architekt user experience wrzucił wszystko, co miał pod ręką - uważa Adam Szudra z Faster and Better.

- Nowy serwis „Faktów” wprowadza kilka ważnych zmian zgodnych z obecnymi trendami – to głównie zwiększenie fontu i nowy sposób eksponowania zdjęć czy materiałów wideo. Niemniej układ treści jest chaotyczny - brakuje tu klucza, według którego przedstawiane są poszczególne wiadomości - podsumowuje Michał Pogorzelski z The Digitals.

Witryna „Faktów” w badaniu Megapanel PBI/Gemius nie jest wydzielona z portalu tvn24.pl, dlatego nie wiadomo, jaka jest jej odwiedzalność. W lipcu br. cały tvn24.pl zanotował 3,22 mln użytkowników, 103,4 mln odsłon oraz dwie godziny i 40 minut spędzane w serwisie przez przeciętnego użytkownika (zobacz pełne wyniki Megapanelu).

Pełne komentarze do nowej wersji serwisu „Faktów” znajdują się na kolejnej podstronie.

 

Dołącz do dyskusji: Interaktywni pozytywnie o nowym serwisie „Faktów” TVN

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
"przewaga grafiki nad tekstem." ? pffff.... grafiki tam prawie niema (poza logotypem i tłami) ...
0 0
odpowiedź
User
aaa
Propaganda Wirtualnych mediów trwa w najlepsze :D
27 30
odpowiedź
User
elo
Oczywiście, wirtualne media opłaciły tych specjalistów, żeby zatruwać nieszczęsnych polaczków lewacką propagandą. Prawicowy idiota...
32 25
odpowiedź