SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Image Art kontra Goodyear

Image Art pozwie firmę Goodyear w związku z najnowszą kampanią marki Dębica.

Robert Boczkowski, prezes agencji reklamowej Image Art, zamierza skierować do sądu sprawę przeciwko firmie Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. w związku z bezprawnym, jego zdaniem, wykorzystaniem kreacji agencji Image Art w najnowszej kampanii reklamowej marki Dębica przygotowanej przez agencję reklamową Euro RSCG Warsaw - informuje "Media&Marketing Polska".

Chodzi o spot reklamowy opon Dębica Frigo 2  emitowany od 20 października br., w którym główny bohater wypowiada kwestię: "Ja nie, Dębica". Była ona wcześniej (w 2001 r.) pointą filmu reklamowego, jaki dla firmy Goodyear i brandu Dębica przygotowała agencja reklamowa Image Art. Agencja ta przygotowała wówczas scenariusz i zrealizowała film pt. "Dębica - VIP" (obejrzyj film), w którym slogan "Janie, Dębica" pojawił się dwukrotnie, w dwóch różnych znaczeniach: na początku spotu "Janie, Dębica" oraz na końcu "Ja nie, Dębica". Według Boczkowskiego zgodnie z umową pomiędzy agencją i klientem zawartą 20 grudnia 2000 r. oraz umową na realizację filmu z 2 stycznia 2001 r. Goodyear mógł dysponować wszystkimi środkami reklamowymi w ramach kampanii, w tym spotem telewizyjnym, tylko do 31 grudnia 2001 r.

Jak czytamy w "MiMP" z korespondencji prowadzonej przez Boczkowskiego i Dominikę Kraśko wynika, że Kraśko uważa, iż koncepcja nowej kampanii marki Dębica i spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych nie stanowi modyfikacji poprzedniego filmu reklamowego (Dębica SA).

"Stworzyliśmy całkowicie nowy scenariusz, zachowując jedynie swoiste odniesienie do poprzedniej, tworzonej w 2001 r. przy współpracy z Państwem [Image Art - red.] kreacji przez użycie sformułowania "Ja nie, Dębica"" - czytamy w liście Dominiki Kraśko do Boczkowskiego z 31 października br. Kraśko twierdzi w nim, że jej firma nie wykorzystywała ani nie modyfikowała scenariusza filmu z 2001 r. (przygotowanego przez Image Art), jedynie zainspirowała się scenariuszem tamtego spotu w zakresie kojarzonego z oponami Dębica sformułowania. "Nowa kreacja istotnie odbiega od poprzedniej" - napisała Kraśko. Boczkowski uważa, że przedstawiciele Goodyeara świadomie naruszyli prawa autorskie i majątkowe Image Art.

- Jeszcze w listopadzie 2004 r. klient kontaktował się z agencją w sprawie ewentualnej współpracy przy "wykorzystaniu i przebudowie" reklamy "Janie, Dębica" lub "odkupienia praw do tej kreacji" - mówi Boczkowski. Wówczas prezes Image Art zgodził się na sprzedaż praw do kreacji i oczekiwał na przedstawienie warunków finansowych oferty, ale nie doczekał się.

 - Nie godzę się na bezprawne i cyniczne postępowanie firm, które tak jak Goodyear mają długą historię działalności, są doświadczone i wyedukowane marketingowo. Zakładam, że nasz były klient wykalkulował, co mu się bardziej w tej sytuacji opłaca, i na pewno nie jest to zatrzymanie kampanii. Image Art za kilka lat wygra proces, ale straty, jakie poniesie z tego tytułu Goodyear, będą zapewne z punktu widzenia tej firmy mało istotne - dodał Boczkowski.

Dołącz do dyskusji: Image Art kontra Goodyear

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl