SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IDC: dwucyfrowe wzrosty na rynku urządzeń drukujących w II kw.

W II kwartale bieżącego roku światowy rynek urządzeń drukujących zanotował dwucyfrowy wzrost zarówno pod względem liczby sprzedanych produktów jak i uzyskanego z nich przychodu.

Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w II kwartale na całym świecie sprzedano 29,1 miliona urządzeń drukujących. To o 20 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (24,2 mln). Tymczasem wartość sprzedanych urządzeń wzrosła w tym samym czasie o 14 proc., do 13,3 miliarda dolarów.

To już trzeci z rzędu kwartał zakończony wzrostem liczby sprzedanych urządzeń, a jednocześnie pierwszy od początku 2000 roku przypadek, aby zarówno sprzedaż jak i przychód zwiększyły się w tempie dwucyfrowym.

W II kwartale najwięcej urządzeń drukujących - 7,9 miliona - sprzedano w regionie Azji i Pacyfiku (wykluczając Japonię). Następne pod tym względem były USA (6,6 mln), Europa Zachodnia (5,6 mln) Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka - CEMA (3,4 mln) oraz Japonia (1,6 mln).

Wśród producentów zdecydowanym liderem był Hewlett-Packard, wyprzedzając firmy Canon, Epson, Samsung i Brother.

Światowa sprzedaż urządzeń drukujących w II kw. 2010 r.

 

 

Firma

sprzedaż

IIkw.10

udz. w ryn.

IIkw.10

sprzedaż

IIkw.09

udz. w ryn.

IIkw.09

wzrost

IIkw.10/IIkw.09

1. HP

11,934,950

41.0%

9,757,118

40.2%

22.3%

2. Canon

5,608,371

19.3%

4,942,090

20.4%

13.5%

3. Epson

4,083,638

14.0%

3,399,607

14.0%

20.1%

4. Samsung

1,667,671

5.7%

1,094,660

4.5%

52.3%

5. Rother

1,553,425

5.3%

1,319,257

5.4%

17.7%

Pozostałe

4,247,879

14.6%

3,731,497

15.4%

13.8%

Suma

29,095,934

100.0%

24,244,229

100.0%

20.0%

 

Dołącz do dyskusji: IDC: dwucyfrowe wzrosty na rynku urządzeń drukujących w II kw.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl