CCC zaprojektuje buty i akcesoria z pomocą drukarki 3D
Grupa CCC zakupiła drukarkę 3D do szczegółowego prototypowania rozwiązań z zakresu wzornictwa i designu, w tym obuwia, elementów brandingu, wzorów podeszew, bieżników, a także elementów funkcjonalnych lub ozdobnych. - Druk 3D sprawdza się dziś w wielu dziedzinach, gdzie powstają nowatorskie oraz innowacyjne rozwiązania, dlatego jesteśmy przekonani, że zda on egzamin również u nas - zapowiada Piotr Kita, creative design team leader w grupie CCC.
CCC jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia na Starym Kontynencie. Firma obecna jest w 30 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w ponad tysiącu sklepów stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online.
Grupa CCC posiada łącznie 70 platform online w całej Europie (eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi), sprzedaje ponad 52 mln par butów rocznie i zatrudnia blisko 16 tys. pracowników.
Czytaj także: Adam Holewa, Igor Matus oraz Kryspin Derejczyk w zarządzie Grupy CCC
Buty z drukarki 3D
Teraz grupa CCC poinformowała, że zamierza zwiększyć swoją efektywność dzięki zastosowaniu nowych technologii. Chodzi o zakup i wykorzystanie zaawansowanej drukarki 3D.
Firma zaznacza, że dzięki drukarce 3D projektanci CCC zdobędą możliwość efektywnej pracy w modelu iteracyjnym. Polega on na sukcesywnym nanoszeniu zmian na opracowany prototyp w celu jego doskonalenia, aż do momentu osiągnięcia zamierzonego rezultatu. Innowacyjne rozwiązania wzornicze będzie można zweryfikować i przetestować w krótkim czasie, na etapie funkcjonalnego prototypu – wprost z gotowego wydruku modelu 3D.
Docelowo urządzenie wesprze prace działu kreacji, a za realizację druków, obsługę zleceń, a także wizualizację i opracowanie modeli, będą odpowiadali projektanci 3D. Przy pomocy drukarki będą oni tworzyć między innymi elementy brandingu obuwia, torebek, akcesoriów, a także wzory podeszew, bieżników czy innych dodatków.
- Nowoczesne technologie stanowią obecnie nieodzowny element świata mody - zaznacza w komunikacie Piotr Kita, creative design team leader w grupie CCC. - CCC jako grupa, która szybko reaguje na zmieniające się otoczenie oraz kreuje trendy, zdecydowała się na kolejną inwestycję, która pozwoli na uzyskanie nowej jakości wzornictwa i designu opracowywanych produktów. Druk 3D sprawdza się dziś w wielu dziedzinach, gdzie powstają nowatorskie oraz innowacyjne rozwiązania, dlatego jesteśmy przekonani, że zda on egzamin również u nas.
Drukarka 3D marki Stratasys Objet 260 zakupiona przez CCC działa w technologii PolyJet. Jak twierdzi firma jest to jedna z najbardziej zaawansowanych i multimateriałowych metod trójwymiarowego druku, w której używa się żywic fotopolimerowych utwardzanych światłem UV. Technologia PolyJet pozwala na produkcję przedmiotów z wielu materiałów jednocześnie, dzięki czemu w jednym procesie mogą powstawać obiekty składające się z elementów o odmiennych właściwościach.
Jedną z ważnych zalet wspomnianego urządzenia ma być możliwość uzyskania bardzo skomplikowanych geometrii, których nie udałoby się zrealizować tradycyjnymi metodami lub byłoby to bardzo drogie i czasochłonne.
Zakupiona drukarka pozwala na produkcję przedmiotów o wielkości 25,5 × 25,2 × 20 cm, a wysokość pojedynczej warstwy, z której powstaje model, wynosi zaledwie 16 mikrometrów (0,016 mm). Urządzenie obsługuje 17 materiałów o różnych właściwościach mechanicznych, np. materiały sztywne i wytrzymałe, elastyczne imitujące właściwości gumy, przezroczyste, o właściwościach polipropylenu, odporne na wysokie temperatury, a także biokompatybilne dopuszczone do kontaktu z ludzką skórą.
Czytaj także: CCC sprzedaje 20 proc. akcji eobuwie.pl Cyfrowemu Polsatowi i spółce Rafała Brzoski, kupi kolejne 20 proc.
CCC zapowiada, że drukarka znajdzie swoje zastosowanie także w projektach działu marketingu i visual merchandising. Będzie ona wykorzystywana do opracowania funkcjonalnych i konstrukcyjnych prototypów wystroju salonów, w tym aranżacji wnętrz. Natomiast działowi utrzymania ruchu urządzenie ma posłużyć do konstruowania specyficznych elementów funkcjonalnych maszyn o danym stopniu twardości, wytrzymałości i dużej precyzji odtworzenia.
Grua CCC od października ub.r. do stycznia br. zanotowała minimalny wzrost przychodów sprzedażowych - o 9 mln zł do 1,98 mld zł. Wpływy detaliczne w sklepach stacjonarnych zmalały o 40 proc., z 1,33 mld zł do 797 mln zł (m.in. wskutek czasowego zamknięcia sklepów w centrach handlowych), za to przychody z e-commerce poszły w górę o 84 proc. do 1,09 mld zł. Zysk EBITDA firmy spadł z 276 do 96 mln zł.
Dołącz do dyskusji: CCC zaprojektuje buty i akcesoria z pomocą drukarki 3D