IAB: 20-proc. wzrost nakładów na reklamę online w Europie
W 2008 roku wydatki na internetową reklamę w Europie zwiększyły się o 20 procent.
Z najnowszego raportu organizacji Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) i firmy PricewaterhouseCoopers (PwC) wynika, że wydatki na reklamę online na naszym kontynencie wzrosły z 11,2 miliarda euro w 2007 roku do 12,9 miliarda euro w roku ubiegłym.
Dla porównania, w USA wydatki na internetową reklamę zwiększyły się w tym samym okresie o 10,6 procenta, do poziomu 16,6 miliarda euro.
Z danych IAB Europe i PwC wynika, że 93 procent ubiegłorocznych nakładów na reklamę online w Europie zostało wydanych w dziesięciu krajach, chociaż w przypadku sześciu z nich wzrost nie przekroczył poziomu 20 procent.
Jednocześnie na rynkach rozwijających się zanotowano spory
wzrost wydatków w porównaniu z rokiem 2007. Przykładowo w Polsce
wzrost ten wyniósł 60 procent (do 253 milionów euro), a w Słowenii
77 procent (do 19,6 miliona euro).
Z kolei czołowym formatem w Europie pozostaje reklama w internetowych wyszukiwarkach, na którą wydano 43 procent ogółu nakładów, przy wzroście w porównaniu z 2007 rokiem o 26 procent. Następne pod tym względem były reklamy typu display (29 procent ogółu nakładów, wzrost o 15,1 procenta) i ogłoszenia (26 proc., wzrost o 17,4 proc.).
Źródło: IAB Europe
Dołącz do dyskusji: IAB: 20-proc. wzrost nakładów na reklamę online w Europie