Wskutek awarii home.pl przestało działać wiele serwisów i poczt elektronicznych. Przyczyną atak hakerski typu DDoS
W nocy z niedzieli na poniedziałek zaczęła się duża awaria firmy hostingowej home.pl. W konsekwencji nie działało wiele obsługiwanych przez nią serwisów internetowych i systemów mailowych. home.pl wyjaśnia, że przyczyną awarii był atak hakerski typu DDoS.
Z powodu awarii home.pl nie działały, albo działały z dużymi trudnościami, obsługiwane przez tą firmę strony www, domeny i panele administracyjne. Swoich klientów informały o tym w mediach społecznościowych niektóre podmioty, m.in. sklepy internetowe, korzystające z usług home.pl.
Przestały działać m.in. księgarnia internetowa e-Kiosk.pl oraz system (serwis i aplikacja mobilna) SkyCash do płatności mobilnych za bilety. Niedostępny był również sam serwis home.pl.
Wielu internautów informowało w social media, że nie działa poczta elektroniczna w ich firmach.
home.pl przeprasza i pracuje nad usunięciem awarii
- Od godzin porannych obserwujemy utrudnienia w dostępie do usług home.pl - stron www, domen i paneli administracyjnych. Nasi specjaliści pracują nieustannie nad ich przywróceniem. Z uwagi na charakter prac nie możemy jeszcze podać dokładnej godziny, kiedy dostęp do usług zostanie przywrócony - poinformowała firma home.pl na swoim fanpage’u facebookowym.
- Dokładamy starań, aby sytuacja uległa poprawie jak najszybciej. Za zaistniałe okoliczności przepraszamy - zaznaczyła.
Ok. godz. 10 znów zaczęły działać serwisy obsługiwane przez firmę, m.in. e-Kiosk.pl, SkyCash oraz sama strona home.pl.
Przyczyną atak DDoS, dane na serwerach bezpieczne
Po godz. 10 home.pl wydało komunikat, w którym stwierdziło, że poranna awaria była efektem ataku typu DDoS (polegającego na tym, że jednocześnie z serwerem łączy się ogromnie dużo zdalnie zarządzanych komputerów, tzw. zombie, co całkowicie zajmuje jego zasoby).
- Atak został przeprowadzony w dwóch etapach - po godzinie 22:40 odnotowano pierwszą próbę, której efektem była niedostępność usług. W wyniku prac administracyjnych atak został powstrzymany. W godzinach porannych nastąpił drugi atak, którego siła była największa w historii firmy - opisano. - Żadne z usług ani danych nie są w jakikolwiek zagrożone, a sam atak dotyczył blokowania infrastruktury sieciowej, w następstwie czego serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne - podkreśliła firma.
Zaznaczyła, że „we współpracy z zewnętrznym dostawcą łącz nieustannie pracuje nad przywróceniem dostępu do wszystkich usług”.
Według danych NASK w ub.r. home.pl obsługiwało jako rejestrator adresu 18,38 proc. serwisów działających w domenie.pl. Zajmowało pod tym względem drugie miejsce za nazwa.pl (22,44 proc.).
Dołącz do dyskusji: Wskutek awarii home.pl przestało działać wiele serwisów i poczt elektronicznych. Przyczyną atak hakerski typu DDoS