Heineken planuje wybór globalnych agencji kreatywnych
Producent piwa, firma Heineken rozesłała zapytania do agencji kreatywnych. Planuje wybór agencji do globalnej obsługi reklamowej, a spotkania z ich przedstawicielami chce odbyć podczas tegorocznego festiwalu reklamowego Cannes Lions w drugiej połowie czerwca.
Heineken rozesłał do wybranych agencji reklamowych RFI (Request For Information) - chce bowiem w niedługim czasie wybrać nowych globalnych partnerów, którzy "poprowadzą markę przez ewoluujący świat marketingu i komunikacji".
RFI obejmuje kreację i produkcję reklam. Nie dotyczy obsługi mediowej - w tym zakresie Heineken nie planuje zmian i nadal pracuje z Dentsu.
Browar potwierdził, że zakres współpracy koncentruje się na około 300 międzynarodowych markach Heinekena, w tym Red Stripe, Tecate, Tiger i Amstel. Nie obejmuje flagowej marki Heineken, obsługiwanej reklamowo przez Publicis Groupe.
Według rzecznika Heinekena, browar nie ma ustalonego harmonogramu wyboru nowych partnerów i obecnie "poszukuje talentów i pomysłów na rynku".
Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma planuje cykl spotkań z przedstawicielami wybranych agencji podczas zbliżającego się festiwalu reklamowego Cannes Lions, który odbędzie się w dniach 20-24 czerwca br.
Według Statista Heineken jest drugą co do wielkości globalną firmą piwowarską po AB InBev, z 12,2 proc. udziałem w rynku.
Dołącz do dyskusji: Heineken planuje wybór globalnych agencji kreatywnych