„HCV wciąż w ukryciu!” - kampania przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby (wideo)
Rozpoczęła się kampania „HCV wciąż w ukryciu!” zachęcająca do sprawdzenia, czy nie jest się zarażonym wirusem HCV wywołującym wirusowe zapalenie wątroby typu C. Akcję przygotowała Koalicja Hepatologiczna wspólnie z agencją Lemon.
Kampania „HCV wciąż w ukryciu!” informuje, że w Polsce wirusem HCV zakażonych jest ok. 700 tys. osób, przy czym do tej pory zdiagnozowano tylko ok. 50 tys. chorych. Natomiast pozostali zakażeni żyją z wirusem, nie wiedząc o tym. Tymczasem wystarczy jedno pobranie krwi i można sprawdzić, czy jest się zakażonym czy nie. Badanie kosztuje ok. 25 złotych, a można je zrobić w dowolnym laboratorium.
Kampania obejmuje telewizję (spot edukacyjny emitowany w pięciu kanałach TVP do 12 sierpnia, a od 6 do 12 sierpnia w TVN) oraz radio (spot nadawany w sierpniu w rozgłośniach Polskiego Radia). Spoty na potrzeby akcji przygotowała agencja Lemon.
Całą kampanię - realizowaną na zasadach pro bono - wymyśliła i koordynuje Koalicja Hepatologiczna, organizacja mająca na celu poprawę wyników leczenia chorych z HCV oraz zmniejszenie śmiertelności na skutek późnego rozpoznania lub powikłań niewłaściwego leczenia wirusowych chorób wątroby. Należąca do Koalicji Fundacja Gwiazda Nadziei zajęła się pozyskaniem mediów do akcji.
Dołącz do dyskusji: „HCV wciąż w ukryciu!” - kampania przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby (wideo)