SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Hakerzy przejęli ponad 68 milionów danych do kont Dropboxa, konieczna zmiana hasła

Serwis Dropbox oferujący przechowywanie plików w chmurze przyznał się, że w 2012 roku z jego bazy hakerzy wykradli dane logowania do ponad 68,6 milionów kont użytkowników. Na razie nie ma dowodów wykorzystania przejętych loginów i haseł do włamań, jednak Dropbox zresetował prewencyjnie wszystkie dotychczasowe hasła, użytkownicy muszą ustalić nowe.

Informacje o ataku dokonanym na Dropbox przez hakerów w 2012 r. podał serwis Motherboard, a Dropbox potwierdził oficjalnie ten fakt.

Już kilka dni wcześniej Dropbox zwrócił się do swoich użytkowników z komunikatem o konieczności zresetowania danych logowania i konieczności ustalenia nowych haseł do kont. Wówczas jednak ograniczył się do stwierdzenia, że chodzi o działania prewencyjne i nie ujawnił skali kradzieży danych.

Teraz okazuje się, że w wyniku ataku przeprowadzonego na Dropbox w 2012 r. w ręce cyberprzestępców dostało się ponad 68,6 mln danych logowania do kont w serwisie. Wykradziono wówczas w sumie 4 duże pliki o łącznej objętości przekraczającej 5 GB.

W rozmowie z Motherboard przedstawiciele Dropboxa zaznaczyli, że dane przejęte 4 lata temu do dzisiaj nie zostały wykorzystane do przeprowadzenia skutecznych ataków na użytkowników serwisu, a po operacji zresetowania haseł stają się one w rękach hakerów praktycznie bezużyteczne.

Dropbox jest serwisem pozwalającym na przechowywanie plików w chmurze, platforma funkcjonuje od jesieni 2008 r. W ramach bezpłatnej usługi dostępne są 2 GB danych, za rozszerzenie ich do 1 TB (Dropbox Pro) trzeba zapłacić 99 euro za rok. Jesienią ub.r. z usług Dropboxa korzystało ponad 400 mln użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Hakerzy przejęli ponad 68 milionów danych do kont Dropboxa, konieczna zmiana hasła

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lipski
"Dropbox zresetował prewencyjnie wszystkie dotychczasowe hasła" - naprawdę wszystkie? Wyraźnie nie wszystkie bo u mnie zadziałał ze hasłem niezmienionym i nie poinformował o żadnym prewencyjnym działaniu.
odpowiedź
User
lipski
Jakby się autor newsa wczytał w tekst na motherboard, to by się doczytał że nie wszystkie hasła a "all potentially impacted users" - teraz wiem dlaczego mi nie zresetowali.
odpowiedź