SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Żywiec z 1,642 mld zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2018. „Skuteczna strategia marketingowa”

Grupa Żywiec odnotowała 123,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszym półroczu tego roku wobec 134,78 mln zł zysku rok wcześniej, podała firma w sprawozdaniu finansowym. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za rok 2018 wyniosły zaś 1,642 mld zł.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

W raportowanym okresie, zysk operacyjny Grupy Żywiec wyniósł 175,88 mln zł wobec 173,54 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto w tylko drugim kwartale 2018 r. wyniósł 119,3 mln zł (106,9 mln zł zysku rok wcześniej), o 11,6 proc. więcej w ujęciu rdr. Przychody ze sprzedaży w 2018 roku wzrosły o 7,4 proc. w relacji rdr. i wyniosły 1 641,96 mln zł w 2018 r.(1 584,5 mln zł na koniec czerwca 2017r.).

Zysk netto w pierwszym półroczu br. wyniósł 123,8 mln zł, o 8,1 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Grupa Żywiec w omawianym okresie sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa. - Bardzo dobra pogoda w kwietniu i maju oraz dodatkowe okazje do konsumpcji piwa związane z mistrzostwami świata w piłce nożnej sprawiły, że mimo słabego pierwszego kwartału, w całym pierwszym półroczu 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o ponad 3 proc. w ujęciu ilościowym i o 6 proc. w ujęciu wartościowym - czytamy w raporcie firmy.

- Dzięki skutecznej strategii marketingowej i sprzyjającej pogodzie w drugim kwartale 2018 roku zwiększyliśmy zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny, równoważąc słabsze wyniki pierwszego kwartału. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że konsumenci bardzo chętnie sięgali po nasze nowe propozycje bezalkoholowe ze Strefy Zero, specjalności i marki premium, co przyniosło wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa (+6%) oraz wzrost całościowych przychodów (+4%). Nasza strategia budowania wartości przynosi oczekiwane rezultaty i będziemy ją kontynuować. Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego półrocza i skupiamy się na realizacji założonych planów w sezonie - powiedział prezes Guillaume Duverdier, cytowany w raporcie.

Grupa Żywiec wprowadziła w tym roku do oferty nowe warianty piwa bezalkoholowego Heineken i Warka Radler, cydr Dziki Sad o smaku czereśniowym oraz kolejny brand Żywiec Sesyjne IPA. Firma ma w swoim portfolio dwanaście marek piwa, które warzy w pięciu browarach - Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie.

W ubiegłym roku Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa, a jej zysk netto w ujęciu jednostkowym wyniósł 261,72 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spadły do poziomu 2,23 mld zł w 2017 r. wobec 2,39 mld zł rok wcześniej.

 

Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec z 1,642 mld zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2018. „Skuteczna strategia marketingowa”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian
W tytule jest mld :) A chyba nie o tę liczbę chodziło, mylące lekko :)
odpowiedź