Grupa Żywiec z 1,642 mld zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2018. „Skuteczna strategia marketingowa”
Grupa Żywiec odnotowała 123,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszym półroczu tego roku wobec 134,78 mln zł zysku rok wcześniej, podała firma w sprawozdaniu finansowym. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za rok 2018 wyniosły zaś 1,642 mld zł.
W raportowanym okresie, zysk operacyjny Grupy Żywiec wyniósł 175,88 mln zł wobec 173,54 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto w tylko drugim kwartale 2018 r. wyniósł 119,3 mln zł (106,9 mln zł zysku rok wcześniej), o 11,6 proc. więcej w ujęciu rdr. Przychody ze sprzedaży w 2018 roku wzrosły o 7,4 proc. w relacji rdr. i wyniosły 1 641,96 mln zł w 2018 r.(1 584,5 mln zł na koniec czerwca 2017r.).
Zysk netto w pierwszym półroczu br. wyniósł 123,8 mln zł, o 8,1 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Grupa Żywiec w omawianym okresie sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa. - Bardzo dobra pogoda w kwietniu i maju oraz dodatkowe okazje do konsumpcji piwa związane z mistrzostwami świata w piłce nożnej sprawiły, że mimo słabego pierwszego kwartału, w całym pierwszym półroczu 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o ponad 3 proc. w ujęciu ilościowym i o 6 proc. w ujęciu wartościowym - czytamy w raporcie firmy.
- Dzięki skutecznej strategii marketingowej i sprzyjającej pogodzie w drugim kwartale 2018 roku zwiększyliśmy zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny, równoważąc słabsze wyniki pierwszego kwartału. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że konsumenci bardzo chętnie sięgali po nasze nowe propozycje bezalkoholowe ze Strefy Zero, specjalności i marki premium, co przyniosło wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa (+6%) oraz wzrost całościowych przychodów (+4%). Nasza strategia budowania wartości przynosi oczekiwane rezultaty i będziemy ją kontynuować. Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego półrocza i skupiamy się na realizacji założonych planów w sezonie - powiedział prezes Guillaume Duverdier, cytowany w raporcie.
Grupa Żywiec wprowadziła w tym roku do oferty nowe warianty piwa bezalkoholowego Heineken i Warka Radler, cydr Dziki Sad o smaku czereśniowym oraz kolejny brand Żywiec Sesyjne IPA. Firma ma w swoim portfolio dwanaście marek piwa, które warzy w pięciu browarach - Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie.
Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec z 1,642 mld zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2018. „Skuteczna strategia marketingowa”