Grupa Sare kupuje Sales Inteligence za minimum 1,8 mln zł, w I kwartale miała 10,1 mln zł wpływów i 566 tys. zł zysku
Grupa Sare zawarła umowę kupna od HubStyle spółki Sales Inteligence oferującej narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała szacunkowo 10,14 mln zł przychodów, 1,39 mln zł zysku EBITDA i 566 tys. zł zysku netto.
Na podstawie umowy zawartej w zeszły piątek Grupa Sare za 100 proc. akcji Sales Inteligence zapłaciła 1,8 mln zł. Dodatkowo dopłaci 500 tys. zł, jeśli w całym ub.r. zysk EBITDA kupionej spółki wyniesie minimum 800 tys. zł oraz 30 proc. wartości uzyskanych przez nią dotacji z Narodowego Centrum Badania i Rozwoju (w ramach konkursu nr 1 w ramach Poddziałania 1.1.1 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa POIR w ub.r.).
O negocjacjach dotyczących tej transakcji poinformowano w połowie kwietnia. Przed jej finalizacją Grupa Sare przeprowadziła due dilligence Sales Inteligence.
Sales Intelligence zajmuje się dostarczaniem użytkowników do serwisów sprzedażowych - poprzez udostępnianie różnym stronom internetowym, należącym do spółki oraz zewnętrznych danych o produktach wraz z odnośnikami prowadzącymi do e-sklepów. Ponadto w serwisach sklepyfirmowe.pl i handlomat.pl oferuje platformę umożliwiającą prowadzenie sklepu internetowego.
W grupie kapitałowej HubStyle firma Sales Intelligence stanowiła segment e-commerce, który w pierwszych trzech kwartałach ub.r. zanotował 6,57 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 7,02 mln zł rok wcześniej) i 955 tys. zł straty netto (w trzech kwartałach 2016 roku miał 17 tys. zł zysku netto).
Grupa Sare ze spadkiem wpływów i zysku netto
Jednocześnie Grupa Sare podała swoje wstępne szacunkowe wyniki finansowe za I kwartał br. Firma zanotowała 10,14 mln zł przychodów ze sprzedaży (wobec 10,69 mln zł rok wcześniej), 1,39 mln zł zysku EBITDA (przed rokiem było to 1,46 mln zł) i 566 tys. zł zysku netto (wobec 1,12 mln zł w I kwartale ub.r.).
W komunikacie firma zaznaczyła, że w minionym kwartale była skoncentrowana na przygotowaniach do przejęcia Sales Intelligence oraz optymalizacją kosztów operacyjnych.
Do Grupy Sare należą zajmujące się marketingiem internetowym spółki, Sare, Inis, Mr Target, Salelifter i Teletarget. Niedawno zmienili się główni akcjonariusze grupy Sare: spółka Polinvest 7 (należąca do funduszu inwestycyjnego 21 Concordia) i Tomasz Pruszczyński ogłosili wezwanie do sprzedaży prawie 1,7 mln akcji Grupy Sare stanowiących ok. 74,01 proc. W efekcie mają obecnie 91,4 proc. akcji Grupy Sare.
Dołącz do dyskusji: Grupa Sare kupuje Sales Inteligence za minimum 1,8 mln zł, w I kwartale miała 10,1 mln zł wpływów i 566 tys. zł zysku