Grupa K2 w ub.r. ze wzrostem wpływów i mniejszym zyskiem, usługi agencyjne i mediowe na plusie
W 2015 roku Grupa K2 zanotowała 87,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 1,57 mln zł zysku netto. Większość wpływów i dodatni bilans firmy pochodzi z segmentów usług agencyjnych i mediowych.
Wpływy Grupy K2 ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku o 10,8 proc. - z 79,29 mln zł do 87,6 mln zł, natomiast zysk netto zmalał ponad trzykrotnie - z 4,8 mln zł do 1,57 mln zł. W ub.r. firma zanotowała 6,18 mln zł zysku EBITDA, wobec 5,42 mln zł rok wcześniej.
Prezes Grupy K2 Tomasz Tomczyk przypomina, że w ub.r. uruchomiła ona dwa nowe podmioty: Newnited (jako joint venture K2 Media i Codemedia) oraz K2 Disruption Lab. - W podsumowaniu roku 2015 nie może zabraknąć naszej spółki Oktawave, która ma za sobą rok intensywnego rozwoju i powiększania udziału w polskim rynku chmury obliczeniowej typu IaaS. Tym, co zasługuje na szczególną uwagę, jest wysoka dynamika wzrostu przychodów Oktawave, które w 2015 roku osiągnęły 8 mln zł - opisuje Tomczyk.
- Osiągnęliśmy zakładany wzrost przychodów o 10 proc. do poziomu 87,6 mln zł. Było to możliwe dzięki stałemu rozwojowi usług i poszerzaniu ich zakresu, jak również współpracy między spółkami Grupy K2. Docenili to także klienci, do których dołączyły takie marki jak H&M, Żywiec Zdrój, Coty czy Raiffeisen Polbank - wylicza prezes Grupy K2. - Szczególny nacisk w procesie poprawy wyników Grupy w nadchodzącym roku, chcemy położyć na działalność mediową, w tym na projekty oparte o autorską technologię modelowania atrybucyjnego, która umożliwia naszym klientom zarządzanie wydatkami mediowymi we wszystkich kanałach komunikacji - zapowiada.
Na koniec ub.r. firma przy spłacie wszystkich odsetkowych zobowiązań finansowych miałaby 1,19 mln zł wolnych środków. Zarząd planuje zarekomendować walnemu zgromedzeniu akcjonariuszy wypłacenie z zysku w ub.r. dywidendy w wysokości 1 zł za akcję.
Do Grupy K2 należą w całości spółki K2 (to jednostka dominująca), K2 Media, K2 Search, K2.pl, S3, Good, K2 TM, Oktawave i Fabrity.
W ub.r. segment agencyjnych usług reklamowych (do którego przypisane są agencje K2 i Good) zanotował 38,79 mln zł wpływów ze sprzedaży i 934 tys. zł zysku netto, a segment mediowy (obejmujący K2 Media, K2 Search i S3) - 33,04 mln zł wpływów i 1,2 mln zł zysku. Pozostałe sektory działalności firmy miały ujemny bilans finansowy - segment infrastrukturalny (obejmujący Oktawave) zanotował 679 tys. zł straty, a sektor rozwiązań IT (należy do niego Fabrity) - 50 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2 w ub.r. ze wzrostem wpływów i mniejszym zyskiem, usługi agencyjne i mediowe na plusie