Grupa Carrefour na plusie mimo pandemii. W Polsce słabszy wynik
W pierwszym kwartale br. sprzedaż like-for-like (LFL) grupy Carrefour wzrosła o 4,2 proc. W kanale internetowym sprzedaż poszybowała aż o 56 proc. W Polsce sprzedaż porównywalna spadła o 2,3 proc. rok do roku.
W rodzimej Francji sprzedaż porównywalna wzrosła w pierwszym kwartale br. o 3,5 proc. w skali roku. Dobre wyniki detalista notuje także w Hiszpanii (+ 1,7 proc. LFL), Brazylii (+ 11,6 proc. LFL), Belgii (+2,9 proc. LFL).
Wartość sprzedaży z VAT całej grupy Carrefour wyniosła w analizowanym okresie 18,577 mld euro.
Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Carrefour, podsumowując wyniki kwartale, wskazuje na wzrost sprzedaży dorównujący marcowi 2020 roku, czyli na początku kryzysu pandemicznego.
- Nasz model wzrostu, oparty na doskonałości operacyjnej, konkurencyjności i sile naszej oferty omnichannel, przekłada się na wzrost udziału w rynku w głównych dla nas krajach. Jest to szczególnie widoczne we Francji, gdzie osiągnęliśmy lepsze wyniki niż rynek we wszystkich formatach. Zgodnie z naszą polityką alokacji kapitału, korzystamy z okazji, jaką stwarzają obecne warunki rynkowe, aby ogłosić wykup akcji własnych - skomentował Alexandre Bompard.
W e-commerce Carrefour odnotowuje wzrost sprzedaży o 56 proc. w I kw. 2021 roku ( w porównaniu do wzrostu 45 proc. w I kw. 2020 r.). Sieć prognozuje, że w 2022 roku sprzedaż żywności w e-commerce osiągnie wartość 4,2 mld euro.
W pierwszym kwartale grupa Carrefour otworzyła 559 sklepów, 9 sklepów pod marką Atacadão i 20 Supeco.
Słabsze wyniki Carrefour w Polsce
W Polsce sprzedaż like-for-like spadła o 2,3 proc. rdr., mimo to w raporcie uznano to za "solidne wyniki", biorąc pod uwagę konkurencję i zamknięcie centrów handlowych. Sprzedaż z uwzględnieniem aktualnego kursu waluty spadła o 6,1 proc., bez uwzględniania wahań kursów walut o 1,3 proc.
Carrefour ma w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Jest również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Dołącz do dyskusji: Grupa Carrefour na plusie mimo pandemii. W Polsce słabszy wynik