GroupM i Omnicom w ostatniej fazie przetargu mediowego Amazona
Przetarg na obsługę mediową Amazona, rozpoczęty jesienią 2023 roku wchodzi w ostatnią fazę. Mają w nim walczyć sieci GroupM (Wavemaker, Mindshare, EssenceMediaCom) i Omnicom. Z gry miała wypaść dotychczas pracująca dla Amazona grupa IPG Mediabrands.

Budżet mediowy Amazona był obsługiwany przez należący do IPG Mediabrands dom mediowy Initiative od 2013 r., który przejął je od GroupM. Initiative broniło konta w 2017 r. za pośrednictwem specjalnej agencji Rufus, pokonując w tym procesie Publicis Media.
Jak informuje serwis bandt.com.au, w ostatniej fazie przetargu o budżet Amazona mają już walczyć tylko sieci GroupM i Omnicom. Z kolei agencja Rufus nadal będzie uczestniczyć w procesie przetargowym tylko na niektórych rynkach lokalnych.
Budżet mediowy Amazona jest najbardziej dochodowym w całej branży reklamowej, o wartości przekraczającej 2,5 miliarda dolarów.
Przetarg na jego globalną obsługę ruszył jesienią 2023 roku. Jak podaje DigiDay, niedawno Omnicom i Amazon podpisały partnerstwo, które umożliwi zespołom planistycznym i inwestycyjnym spółki holdingowej „dostęp do zastrzeżonych informacji Amazon dotyczących przeglądania, zakupów i przesyłania strumieniowego, aby bezpośrednio powiązać inwestycje w kanały linearne i telewizję CTV z zakupami dokonanymi na Amazon”.
Omnicom i Amazon podobno przeprowadziły dwa testy beta, jeden za pośrednictwem umowy Amazon Publisher Cloud z dużą siecią telewizyjną, a drugi wokół kampanii Amazon Prime Video.
Negocjacje handlowe z agencjami zaplanowano na sierpień, a ogłoszenie wyników przetargów ma odbyć się we wrześniu.
Dołącz do dyskusji: GroupM i Omnicom w ostatniej fazie przetargu mediowego Amazona