Google testuje reklamy w wyszukiwarce w Google Play
Google testuje nowy boks reklamowy w aplikacji Google Play. Nowe narzędzie ma zwiększyć zysk korporacji.
Jak informuje serwis TechCrunch, użytkownicy zauważyli zmiany w sklepie Google Play: zarówno rekomendacje aplikacji, jak i oferty promocyjne okresowo pojawiają się w pasku wyszukiwania Google Play.
Boks reklamowy pojawia się, gdy użytkownicy Androida przechodzą do menu wyszukiwania Google Play, gdzie mogą wpisać słowa kluczowe, aby znaleźć aplikacje. Test został po raz pierwszy zauważony przez serwis informacyjny Androida, Android Police, który zauważył, że Google testował „rekomendacje” aplikacji w tym slocie od końca zeszłego roku. Zapytany o te promocje aplikacji w tamtym czasie, Google wyjaśnił, że nie były to reklamy, tylko spersonalizowane sugestie.
Teraz to się zmieniło, ponieważ to samo miejsce zawiera zarówno rekomendacje aplikacji, jak i sugestie, które w rzeczywistości są oznaczone jako reklamy. Reklamy nie są jeszcze wyświetlane dla wszystkich, co wskazuje, że był to prawdopodobnie test, co Google potwierdziło.
Użytkownicy zgłaszali, że widzieli test na wielu rynkach na całym świecie, więc nie jest to aktualizacja tylko dla USA.
Poproszony o komentarz rzecznik Google potwierdził eksperyment, zauważając, że firma od czasu do czasu testuje nowe funkcje w Google Play. Nie podali jednak żadnych dalszych informacji na temat tego konkretnego testu reklamy.
Znalezienie nowego sposobu na generowanie przychodów z reklam w Google Play może pomóc Google zwiększyć zyski w czasie, gdy musi iść na ustępstwa w sprawie prowizji. Ze względu na nowe przepisy i naciski ze strony prawodawców, Google wprowadza na rynki globalne opcje rozliczeń przez osoby trzecie, oferując programistom niższe opłaty, jeśli nie korzystają z własnych usług rozliczeniowych Google.
Google rośnie głównie w chmurze, mniej z reklam na YouTubie
W zeszłym kwartale dynamika przychodów Alphabetu, spółki macierzystej Google’a, zmalała do 3 proc., duży wzrost osiągnął jedynie segment cloudowy, który pierwszy raz wypracował zysk operacyjny. Redukcja zatrudnienia i powierzchni biurowej jak na razie oznaczała 2,6 mld dolarów dodatkowych kosztów.
Dołącz do dyskusji: Google testuje reklamy w wyszukiwarce w Google Play