Google przed Facebookiem i YouTube’em najpopularniejsze w polskiej sieci, serwisy bankowe tracą w weekend (Top 20 tygodnia)
Stronę internetową Google.pl w zeszłym tygodniu odwiedzało codziennie średnio 10,2 mln polskich internautów - wynika z badania gemiusAudience. W weekend duże spadki ruchu zanotowały najpopularniejsze serwisy bankowe, za to duży wzrost osiągnęło Cda.pl.
Zestawienie otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 46,4 proc. i średnią liczbą użytkowników 10,2 mln dziennie. To ponad trzy razy więcej niż najpopularniejsza w ubiegłym tygodniu polska strona internetowa Onet.pl (zarówno pod względem zasięgu, jak i liczby użytkowników).
Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 7,2 mln internautów. Trzecie miejsce przypadło stronie YouTube.com z liczbą 5 mln użytkowników dziennie.
Z danych gemiusAudience wynika, że w minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do czwartku (49-47,8 proc. dziennie), a najniższy - w sobotę (41,4 proc. dziennie). Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 29,9 proc. do 34,2 proc. internautów, YouTube.com - od 21,6 proc. do 24,1 proc., a Google.com - od 11 proc. do 14,6 proc.
Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 12,7–16,4 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się WP.pl, która notowała od 10,7 proc. do 14 proc. zasięgu, Allegro.pl - od 8,7 proc. do 11,2 proc., a także Interia.pl - od 6 proc. do 7,5 proc. Strona internetowa Gazeta.pl, która przez większą cześć tygodnia otwierała drugą dziesiątkę rankingu, w piątek wskoczyła na dziesiątą pozycję z zasięgiem tego dnia na poziomie 4,2 proc.
Na dwunastej pozycji (od poniedziałku do piątku) plasował się portal o2.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 3,8 proc., którego miejsce w weekend zajął serwis internetowy Cda.pl z zasięgiem w tych dniach od 3,3 proc. do 3,8 proc.
W pierwszej dwudziestce znalazły się również strony www banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu niż w weekend. Najpopularniejsza z nich - Ipko.pl - najwyższy zasięg osiągnęła w poniedziałek (4,3 proc.), natomiast w sobotę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu Top 20. Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24 – popularnej od poniedziałku do soboty (średni dzienny zasięg 2,3 proc.), natomiast już poza zasięgiem rankingu w niedzielę, czy też serwisu Money.pl, którego zasięg od poniedziałku do piątku utrzymywał się średnio na poziomie 2,7 proc., natomiast nie zmieścił się w rankingu w weekend.
Z drugiej strony są domeny, które w tygodniu nie były tak popularne jak w weekend. Do takich stron należy Cda.pl – od poniedziałku do czwartku właściwie zamykała ranking, znajdując się na 19-20 pozycji z zasięgiem od 2 proc. do 2,3 proc., by w sobotę i niedzielę znaleźć się na 12 miejscu z zasięgiem 3,3-3,8 proc.
Ponadto w zestawieniu znalazły się również strony, które w Top 20 pojawiły się jedynie w weekend, takie jak Filmweb.pl - z zasięgiem od 2,1 proc. w sobotę do 2,4 proc. w niedzielę, czy Gry.pl - z zasięgiem od 2,1 proc. w piątek do 2,9 proc. w niedzielę. Również serwis motoryzacyjny Otomoto.pl cieszył się w weekend popularnością internautów, osiągając w sobotę zasięg na poziomie 2,2 proc. do 2,8 proc. w niedzielę.
Dołącz do dyskusji: Google przed Facebookiem i YouTube’em najpopularniejsze w polskiej sieci, serwisy bankowe tracą w weekend (Top 20 tygodnia)