SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GoldenSubmarine z 22,2 mln zł wpływów i 2,2 mln zł zysku, rozwija ofertę dla e-commerce

W ub.r. agencja marketingowa GoldenSubmarine zanotowała spadek przychodów o 5,1 proc. do 22,18 mln zł i zysku netto z 3,26 do 2,17 mln zł. Zapowiada dalszy rozwój usług wspierających sprzedaż internetową.

Grzegorz KrzemieńGrzegorz Krzemień

Wpływy sprzedażowe GoldenSubmarine spadły w ub.r. z 23,7 do 22,15 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę -335,2 tys. zł do 30,1 tys. zł. Przychody krajowe agencji zmalały rok do roku z 22,89 do 21,8 mln zł, a te z zagranicy - z 811,6 do 347,8 tys. zł.

W sprawozdaniu złożonego w KRS agencja podała, że wiosną ub.r. po wybuchu epidemii zmienił się rodzaj i wielkość realizowanych zamówień, a firma rozwinęła ofertę w dziedzinach, w których wzrósł popyt.

- Do tych obszarów można zaliczyć działania w mediach społecznościowych, projektowanie UX oraz działania związane z automatyzacją marketingu. Nadal te obszary będą rozwijane, ponieważ popyt na nie nieustanie po zakończeniu pandemii - opisano. - Bazując na prognozach co do rozwoju handlu elektronicznego spółka chce stworzyć ofertę dla firm zainteresowanych promocją swojego sklepu online - zapowiedziano.

Agencja wyliczyła, że w ub.r. nadal rozwijała dział social media, w którym wyodrębniono stanowiska liderów odpowiedzialnych ze zespół moderatorów oraz zespół specjalistów od zakupu mediów.

- Lock down spowodował duże zainteresowanie ze strony klientów usługami działu UX, co pociągnęło za sobą zatrudnione kolejnych osób na stanowiskach UI i UX designerów, oraz osoby odpowiedzialne za nadzór projektów. Wraz ze wzrostem zainteresowania klientów handlem elektronicznym powołany do życia został dedykowany dział ecommerce zajmujący się budową sklepów online w oparciu o narzędzie PrestaShop - dodano.

1,4 mln zł z tarczy kredytowej

Wydatki operacyjne GoldenSubmarine minimalnie wzrosły - z 20,04 do 20,11 mln zł, czyli o 0,4 proc. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych zwiększyły się z 15,69 do 16,51 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zmalały z 2,43 do 2,25 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 554,4 do 427,3 tys. zł.

Średnie zatrudnienie w agencji zmalało z 19,49 do 18,76 etatów. Po wybuchu epidemii spółka oszczędziła 86,8 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS. Ponadto w ramach tzw. tarczy finansowej otrzymała 1,4 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 681,2 do 552 tys. zł, na amortyzację - ze 133,6 do 33,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 244,3 do 138,8 tys. zł.

Pozostałe wpływy operacyjne agencji poszły w górę z 21,2 do 181,7 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 57,2 do 101,3 tys. zł, a wydatki finansowe skurczyły się z 31,2 do 4,6 tys. zł.

7,69 mln zł na dywidendę

Wyniki zyskowności GoldenSubmarine zmalały o nieco ponad 1 mln zł. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 3,32 do 2,07 mln zł, zysk sprzedażowy - z 3,29 do 2,15 mln zł, a zysk brutto i netto - z 3,26 do 2,17 mln zł.

69,3 proc. udziałów agencji ma spółka Nenya Capital, a po 9,9 proc. należy do prezesa Grzegorza Krzemienia, wiceprezes Marty Krysik i wieloletniego menedżera Marcina Grucy, a 1 proc. do spółki GoldenSubmarine z o.o.

W połowie czerwca na walnym zgromadzeniu udziałowcy postanowili, że jako dywidendę otrzymają w br. nie tylko cały zeszłoroczny zysk netto, lecz także 5,15 mln zł zysków z wcześniejszych lat.

Dołącz do dyskusji: GoldenSubmarine z 22,2 mln zł wpływów i 2,2 mln zł zysku, rozwija ofertę dla e-commerce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl