„Gazeta Wyborcza” organizuje konferencję poświęconą erze subskrypcji
18 listopada odbędzie się SubscriptiON day! - organizowana przez „Gazetę Wyborczą” (Agora) konferencja poświęcona erze subskrypcji. Głos zabiorą m.in. przedstawiciele „Financial Times”, „Wyborczej” oraz międzynarodowej organizacji INMA.
Czym jest era subskrypcji? Jakie technologie, trendy i wyzwania, m.in. z obszaru bezpieczeństwa, wiążą się z ofertami subskrypcyjnymi? O tym wszystkim będzie mowa podczas SubscriptiON day! w czwartek 18 listopada br. Wydarzenie odbywa się online.
Organizatorem konferencji, podczas której zabiorą głos m.in. przedstawiciele „Financial Times”, „Gazety Wyborczej” oraz międzynarodowej organizacji INMA, jest zespół Wyborcza.pl. Sprzedaż biletów na to wydarzenie już ruszyła na subscriptionday.pl. Cena biletu to 738 zł.
Jak zaznaczają organizatorzy, XXI wiek wywrócił do góry nogami dotychczasowe pojmowanie gospodarki i funkcjonowania w otaczającej nas rzeczywistości. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu większość osób budowała poczucie przynależności i wartości przez pryzmat posiadania, a rynek nastawiony był na sprzedaż szeroko pojętych dóbr. Jednak kryzys klimatyczny, kurczące się zasoby naturalne, rozbuchana konsumpcja i rewolucja technologiczna sprawiły, że zamiast „mieć” częściej wybieramy „doświadczać” i „przeżywać”.
Z tej perspektywy nieposiadanie dóbr na własność nie jest niczym negatywnym, o ile oczywiście wciąż możemy z tych dóbr korzystać. Takie samo podejście wiele osób ma do wiedzy, kultury i informacji. Skoro więc usługa zastępuje produkt w innych sferach życia, nic dziwnego, że subskrypcja wyparła abonament i stała się podwaliną sukcesu biznesowego takich gigantów, jak Netflix, Spotify i... „Wyborcza” - podkreśla Agora.
Eksperci porozmawiają o trendach, technologiach i wyzwaniach
„Od ponad siedmiu lat »Wyborcza« z sukcesem rozwija paywall metryczny, stanowiąc inspirację dla innych mediów w kraju. Dlatego w ramach wyjątkowej konferencji SubscriptiON day! chcemy dzielić się wiedzą i odpowiedzieć na najbardziej nurtujące nas wszystkich pytania - m.in. dlaczego czujemy się bardziej związani z firmami, z których subskrypcji korzystamy niż z tymi, których produkty kupujemy w tradycyjny sposób oraz w jaki sposób subskrypcja zmienia tradycyjne firmy w przedsiębiorstwa technologiczne” - wyjaśnia cytowany w komunikacie Jerzy Wójcik, dyrektor wydawniczy „Wyborczej” i jeden z organizatorów wydarzenia.
Specjalne prezentacje przedstawią m.in. Tara Lajumoke, managing director zespołu Financial Times Strategies - o tym, jak „Financial Times” pozyskał 1,3 mln subskrybentów, a także Ewa Zakrzewska, innovation and curiosity leader w Publicis Groupe - o subskrybencie jako super userze i wymagającym kliencie. Współgospodarzem wydarzenia będzie Grzegorz Piechota, badacz reprezentujący międzynarodową organizację International News Media Association (INMA).
Konferencja obejmie też panele dyskusyjne z gośćmi ze świata mediów i biznesu - wśród nich znaleźli się praktycy polskich i zagranicznych biznesów nastawionych na model subskrypcyjny, liderów w swoich kategoriach.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” organizuje konferencję poświęconą erze subskrypcji
Padłem i już nie wstałem :D