SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” bez zwolnień grupowych w tym roku. Możliwa podwyżka ceny

- Nie planujemy w 2017 roku grupowych zwolnień pracowników w „Gazecie Wyborczej”. Wyniki za pierwszy kwartał są satysfakcjonujące i nie ma przesłanek, byśmy musieli ten plan zmieniać - mówi dla Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory. Nie wyklucza jednak, że spółka podniesie w tym roku cenę „Gazety Wyborczej”.

Agora ogłosiła wyniki za I kwartał 2017 roku. W tym czasie nastąpił wzrost wpływów ze sprzedaży o 4,3 proc., a spółka zanotowała 6,1 mln zł straty netto. Najgorzej w całej spółce ma się segment prasowy: zanotował on wpływy mniejsze o 13,6 proc. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” spadły o 10,8 proc. do 23,1 mln zł, a z reklam w niej - o 16 proc. do 14,7 mln zł.

Bartosz Hojka, prezes Agory, w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl podkreśla, że zarząd podjął szereg działań, żeby ten trend względem „Gazety Wyborczej” zatrzymać, a nawet odwrócić.

- Zaczęliśmy jeszcze w ubiegłym roku. Zmniejszyliśmy zatrudnienie, zmniejszyliśmy objętości, a w tym roku kontynuujemy to poprzez np. utworzenie dodatków regionalnych - opowiada Hojka.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

W połowie października 2016 roku spółka ogłosiła, że zwolni 135 pracowników etatowych (przede wszystkim z zespołu „Gazety Wyborczej”). W połowie grudnia osiągnięto porozumienie ze związkiem zawodowym co do zwiększenia skali zwolnień do 190 osób. Ostatecznie do końca grudnia zwolniono 176 pracowników.

W pierwszym kwartale br. zwolnienia kontynuowano, chociaż nie były one podejmowane w ramach ubiegłorocznych zwolnień grupowych. Od początku roku firma pożegnała się z 77 pracownikami.

Prezes Bartosz Hojka zdecydowanie zapewnia, że w 2017 roku firma nie zakłada grupowych zwolnień, podobnych do tych, jakie dotknęły ją w końcówce ub. roku. - Nie planujemy żadnych dużych ruchów redukujących zatrudnienie. Jeśli natomiast spojrzeć na satysfakcjonujące wyniki za pierwszy kwartał, można powiedzieć, że nie ma żadnych przesłanek, byśmy ten plan musieli zmieniać. Co więcej: na niektóre nowe stanowiska rekrutujemy - oczywiście jest to rekrutacja punktowa - zapewnia prezes Agory w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Strategia osiągnięcia rentowności segmentu prasowego zakłada także m.in. wydawanie w dalszym ciągu specjalnych dodatków „Gazety Wyborczej”. W ostatnim czasie ukazały się np. specjalne wydanie „Wysokich Obcasów”, poświęcone start-upom i nowym technologiom, pt. „IT Girls”.

Prezes w rozmowie z nami mówi, że wpływ na stronę przychodową „Gazety Wyborczej” ma podwyżka cen dziennika, którą wprowadzono w październiku 2016 roku. W poniedziałki i piątki cenę egzemplarza „GW” podniesiono do 3,99 zł (przed podwyżka było to, odpowiednio, 2,90 zł i 3,40 zł), we wtorki, środy i czwartki - do 2,99 zł (poprzednio: we wtorki i środy 2,90 zł, a w czwartki 3,40 zł), a cenę wydania weekendowego podniesiono do 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach (przedtem było to 3,50 zł).

- Ta podwyżka będzie miała wpływ na rok 2017. Czy podniesiemy jeszcze raz cenę dziennika w 2017 roku? Cały czas obserwujemy rynek. Trend jest taki, że sprzedaż egzemplarzowa się zmniejsza, więc cena w związku z tym będzie się zwiększała. Natomiast nie chcę odnosić się wprost, czy to nastąpi w tym roku, czy w roku następnym. Powtarzam: cały czas obserwujemy rynek. Spadki dynamiki sprzedaży egzemplarzowej są niepomijalne, jeśli więc podwyżka ceny, to trzeba się dobrze zastanowić, w jakim zakresie i w którym momencie ją wprowadzić - mówi Hojka.

W pierwszym kwartale 2017 roku średnia sprzedaż ogółem 118 305 egz., co stanowi spadek o 21,47 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” bez zwolnień grupowych w tym roku. Możliwa podwyżka ceny

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jagoda
Co za mydlenie oczu i robienie z ludzi kretynów. Łatwo wmówić ludziom, że nie planuje się zwolnień i obiecać podwyżki po tym jak przez kilka miesięcy wyrzucało się masowo ludzi i obcinało pensje. Widać, że dział PR Agory czyta GW bo nauczył się od jej pracowników dobrowolnej interpretacji rzeczywistości
odpowiedź
User
gw
Obserwujcie rynek, śmierć przyjdzie z ciepłym wiatrem dla tego ,który pierwszy dotknie grobowca.
odpowiedź
User
X
Orkiestra gra nadal na Tytaniku.
odpowiedź