Gazeta.pl zmieniła stronę główną: więcej zdjęć i nowe sekcje
Wraz ze zmianą logo portal Gazeta.pl (należący do Agory) udostępnił w nowej wersji swoją stronę główną. Jest ona teraz dłuższa i szersza, ma inny układ oraz zawiera więcej zdjęć i nowe obszary tematyczne.
W nowej wersji strony głównej Gazeta.pl jest wyraźniejszy podział na sekcje tematyczne. Pod obszarem na samej górze z najważniejszymi informacjami znajdują się kategorie takie jak „Wiadomości”, „Sport.pl”, „Wideo”, „Biznes i Technologie”, „Wyborcza.pl”, „Wiadomości lokalne”, „Plotek”, „Kinoplex”, „Styl życia”, „Moda i uroda”, „Moto”, „Deser”, „Okazje” i „Nie przegap”.
- Zachowaliśmy układ, który znacie, ale spójrzcie na powiększoną sekcję „Biznes i technologie”, rozbudowany „Styl Życia”, w którym znajdziecie też „Modę i urodę”, "Dom i wnętrza” oraz „Rekreację”, atrakcyjniejszy obszar informacji lokalnych i ogromną sekcję „Nie przegap” zamykającą stronę. Warto do niej zjechać - informuje użytkowników Paweł Stremski, dyrektor programowy Gazeta.pl.
Jednocześnie zmienił się layout strony, w którym jest zdecydowanie więcej zdjęć. Z kolei kolumna z linkami tekstowymi została przesunięta ze środkowej części na prawo (z punktu widzenia użytkownika). - Najciekawsze materiały wyglądają na stronie głównej jeszcze lepiej. Rozmach widać w każdym obszarze tematycznym, ale strona ładuje się szybciej niż do tej pory - przekonuje Stremski. Bardziej widoczne niż wcześniej są nazwiska autorów tekstów, dodano też ich miniaturowe zdjęcia.
Strona jest szersza i dłuższa niż poprzednio. Działa w oparciu o technologię Responsive Web Design, dzięki czemu dostosowuje się automatycznie do wielkości ekranu (komputera, tabletu czy smartfona), na którym jest przeglądana.
Ponadto odświeżona została aplikacja mobilna Gazeta.pl Live. - Zmieniła się grafika, dodaliśmy więcej zdjęć i jasną hierarchię treści - opisuje Paweł Stremski. - Wersja dla iOS ma nowe powiadomienia oraz rysunki Marka Raczkowskiego i nowe numery „Faktoidu”. To najwygodniejszy sposób używania Gazeta.pl na telefonie - dodaje.
Gazeta.pl to ostatni z największych portali horyzontalnych zmieniający w ostatnim czasie swoją stron główną. We wrześniu nowe strony główne, wraz ze zmianą swoich logotypów, wprowadziły WP.pl (zobacz szczegóły), Interia.pl (więcej o tym), a w październiku - Onet.pl (zobacz więcej).
W listopadzie ub.r. Gazeta.pl zanotowała 7,89 mln użytkowników, a wszystkie serwisy Grupy Gazeta.pl - 11,14 mln użytkowników i 754,1 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl zmieniła stronę główną: więcej zdjęć i nowe sekcje