Gartner: globalny przychód z mobilnych gier wzrośnie w br. o 19 proc.
Globalny przychód od użytkowników końcowych z mobilnych gier przekroczy w bieżącym roku poziom 5,6 miliarda dolarów.
Będzie to oznaczało wzrost o 19 proc. w porównaniu z rokiem 2009 (4,7 mld USD) - prognozuje firma badawcza Gartner.
Rynek będzie notował stały wzrost do roku 2014, kiedy ma osiągnąć wartość 11,4 miliarda dolarów.
"Szum wokół sklepów z mobilnymi aplikacjami otworzył ten rynek dla licznych wydawców i deweloperów, znacznie rozszerzając potencjał wpływów i konkurencję w branży. Chociaż spodziewamy się, że większość mobilnych graczy nadal będzie kierować się do gier darmowych, to nie przewidujemy aby model wspierany reklamami zaskoczył w najbliższych trzech latach, pomimo sukcesu jaki w tym podejściu zaobserwowaliśmy na rynku japońskim" - stwierdził Tuong Nguyen, analityk Gartnera.
Firma badawcza szacuje, że gry stanowią od 70 do 80 proc. wszystkich pobieranych przez konsumentów mobilnych aplikacji. Co więcej, od 60 do 70 proc. z nich jest darmowa i taka tendencja ma się utrzymać przez najbliższe 2-3 lata.
Wśród innych czynników, które zwiększają popularność mobilnych gier na świecie, Gartner wskazuje m.in. na ich rosnącą dostępność na rynkach rozwijających się, a także nowocześniejsze interfejsy użytkownika (ekrany dotykowe, klawiatury QWERTY) w telefonach komórkowych. W coraz większej liczbie gier wykorzystywane są także takie funkcje urządzeń jak aparat fotograficzny, GPS czy akcelerometr.
Dołącz do dyskusji: Gartner: globalny przychód z mobilnych gier wzrośnie w br. o 19 proc.