“Galeria” radzi sobie słabiej niż “Plebania”
Po trzech tygodniach nadawania w "Jedynce" telenowela “Galeria” ma słabsze wyniki oglądalności niż osiągała “Plebania” - zarówno tuż przed emisją “Galerii”, jak i rok temu. TVP1 w czasie emisji serialu nie jest już liderem rynku.
Pierwsze 15 odcinków “Galerii”, nadawanej od poniedziałku do piątku o 17.30, przyciągnęło średnio 2,84 mln widzów, co przełożyło się na 21,81 proc. udziału w grupie 4+ i 15,42 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Serial ten największą widownią miał w pierwszym tygodniu emisji, wtedy też nadano trzy odcinki z oglądalnością ponad 3 mln osób, w tym najchętniej oglądany premierowy epizod z 30 stycznia br. Przyciągnął on 3,24 mln oglądających, a jego udział wyniósł 24,68 proc.
Dla porównania, nadawania przed “Galerią” w dni powszednie o 17.30 “Plebania” w ostatnich trzech tygodniach emisji notowała lepsze wyniki, bowiem jej średnia widownia wyniosła 3,32 mln osób, a udział plasował się na poziomie 25,46 proc. w grupie 4+ i 16,35 proc. w 16-49.
Z kolei odcinki “Plebanii” pokazywane w analogicznym okresie ub.r. względem emisji “Galerii” miały jeszcze więcej widzów - 3,67 mln, a ich udział wynosił odpowiednio 28,53 proc. i 20,63 proc.
>>> „Moda na sukces” traci widzów, więc będzie nadawana o 11.00
W paśmie emisji “Galerii” liderem jest Polsat, który z udziałem na poziomie 21,88 proc. minimalnie wyprzedza Jedynkę. Stacja ta nadaje w tym czasie serial paradokumentalny “Dlaczego ja?”. Za TVP1 plasują się TVN (“Ukryta prawda”, “Sędzia Anna Maria Wesołowska”, “Sąd rodzinny”; 19,22 proc.) oraz TVP2 (głównie “Jeden z dziesięciu”; 10,49 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej, Jedynka jest trzecia za Polsatem (25,29 proc.) i TVN (17,62 proc.).
Nową telenowelę TVP1 oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 50. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
“Galeria” to serial opowiadający o ludziach, których losy splatają się w centrum handlowym, bohaterami są jej pracownicy, właściciel oraz ich rodziny i przyjaciele. Główną postacią jest Karolina (w tej roli Magdalena Turczeniewicz), która po powrocie z Włoch trafi do galerii, bo chce otworzyć sklep z autorską biżuterią (więcej na ten temat). Producentem serialu opartego na włoskim formacie jest ATM Grupa. TVP1 promuje serial tylko za pomocą autopromocji.
Widownia “Galerii” odcinek po odcinku
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
30-01 / 05-02-2012 | 3 046 096 | 23,09% | 16,73% |
06-02 / 12-02-2012 | 2 758 221 | 21,25% | 14,54% |
13-02 / 19-02-2012 | 2 769 758 | 21,33% | 15,20% |
Średnia | 2 844 434 | 21,81% | 15,42% |
Top
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
31-01-2012 | 3 244 827 | 24,68% | 18,06% |
01-02-2012 | 3 166 384 | 24,43% | 17,47% |
02-02-2012 | 3 025 551 | 23,05% | 16,90% |
09-02-2012 | 2 843 141 | 22,16% | 16,04% |
13-02-2012 | 2 839 268 | 21,30% | 13,41% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat | 2 854 102 | 21,88% | 25,29% |
TVP 1 – Galeria | 2 844 434 | 21,81% | 15,42% |
TVN | 2 507 268 | 19,22% | 17,62% |
TVP 2 | 1 368 466 | 10,49% | 8,90% |
Profil widowni “Galerii”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 36,16% | 75 |
Kobiety | 63,84% | 123 | |
Wiek | 4-9 | 1,43% | 24 |
10-15 | 1,78% | 27 | |
16 - 19 | 1,52% | 28 | |
20 - 24 | 2,66% | 34 | |
25 - 29 | 3,12% | 35 | |
30 - 34 | 2,52% | 30 | |
35 - 39 | 4,49% | 61 | |
40 - 44 | 5,50% | 85 | |
45 - 49 | 5,48% | 82 | |
50 - 54 | 9,10% | 114 | |
55 - 59 | 11,35% | 145 | |
60 | 51,05% | 248 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,92% | 112 |
< 50 tys. | 23,98% | 102 | |
50-100 tys. | 8,83% | 107 | |
100-200 tys. | 5,34% | 70 | |
> 200 tys. | 17,92% | 84 | |
Zawód | Top management | 6,68% | 68 |
Pracownicy średniego szczebla | 10,63% | 68 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 13,69% | 73 | |
Emeryci | 58,15% | 230 | |
Inni | 10,84% | 36 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,76% | 121 |
Średnie | 35,03% | 108 | |
Wyższe | 13,00% | 89 | |
Inne | 3,20% | 25 |
Dołącz do dyskusji: “Galeria” radzi sobie słabiej niż “Plebania”