SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gala”, „Party” i „Show” ze wzrostami czytelnictwa, topowe tygodniki tracą

Wśród tygodników niezmiennie najchętniej czytany pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołówki nie może pochwalić się wzrostem. Natomiast wśród dwutygodników liderem jest „Przyjaciółka”, a w czołówce zyskały pisma „Gala”, „Party” i „Show”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od lutego do lipca br. po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 29,42 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,96 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane było przez 16,46 proc. respondentów (spadek o 1,77 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,40 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,09 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,49 proc. pytanych, o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostał “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,67 proc. czytelników, mniej o 1,34 pkt. proc. niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Wirtualnemedia.pl Luty-lipiec 2012 Luty-lipiec 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 29,42% 32,38%
Życie na Gorąco 16,46% 18,23%
Chwila dla Ciebie 13,40% 14,09%
Angora 11,49% 11,77%
Newsweek 7,67% 9,01%
Auto Świat 6,21% 7,25%
Wprost 5,93% 7,28%
Polityka 5,74% 7,00%
Twoje Imperium 4,89% 5,33%
To i Owo 4,56% 6,76%
Na Żywo 4,17% 4,68%
Gość Niedzielny 3,76% 4,25%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,58% 4,11%
Teleprogramy 3,00% 3,90%
Uważam Rze inaczej pisane 2,94% -
Rewia 2,83% 3,13%
Super TV 2,75% 3,27%
Motor 2,63% 3,18%
Przekrój 2,40% 3,34%
Świat i Ludzie 1,93% 2,30%
Imperium TV 1,60% 1,70%
Tele Max 1,45% 1,61%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,11% 1,44%
Forum 1,01% 1,44%
Tygodnik Siedlecki 0,73% 0,81%
Gazeta Regionalna 0,67% 0,38%
Tygodnik Ostrołęcki 0,65% 0,58%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,52% 0,51%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,47% 0,53%
Panorama Leszczyńska 0,40% 0,35%
Jarmark 0,36% 0,56%
City (tygodnik bezpłatny) 0,27% 0,55%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,19% 0,22%


Z kolei po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Przyjaciółką” (Edipresse Polska) sięgało 14,80 proc. czytelników, o 1,86 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,59 proc. do 14,64 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 1,39 pkt. proc. i wyniosło 13,24 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło jednak o 1,13 pkt. proc. do 10,05 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska) zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 8,74 proc. respondentów (wzrost o 0,06 pkt. proc.). W pierwszej dziesiątce rankingu dwutygodników zyskały jeszcze „Party” i „Show”.

Wirtualnemedia.pl Luty-lipiec 2012 Luty-lipiec 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Przyjaciółka 14,80% 16,66%
Pani Domu 14,64% 15,59%
Tina 13,24% 14,63%
Viva 10,05% 11,18%
Gala 8,74% 8,14%
Z Życia Wzięte 8,26% 8,59%
Party Życie Gwiazd 6,82% 6,66%
Tele Świat 5,06% 5,59%
Show Magazyn o Gwiazdach 3,99% 4,14%
Takie jest Życie 3,98% -
Świat Seriali 3,48% 3,85%
Sukcesy i Porażki 2,88% 3,26%
Bravo 2,64% 3,17%
Bravo Sport 2,24% 2,37%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,70% -
Flesz Gwiazdy & Styl 1,68% -
TV 14 1,15% 1,18%
Monitor Księgowego 0,29% 0,55%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 na losowej próbie 24 492 przypadków i w okresie od lutego do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: „Gala”, „Party” i „Show” ze wzrostami czytelnictwa, topowe tygodniki tracą

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zac
Dziwne wyniki badania. Uważam rze mający prawie dziesięciokrotnie wyższą sprzedaż od przekroju ma tu właściwie ten sam wynik. To znaczy, że czytelnik przekroju ma wielodzietną rodzinę, kupuje jeden egzemplarz i 10 osób go czyta?
0 0
odpowiedź