Fundacja Anji Rubik edukuje o przemocy wobec mężczyzn
Fundacja SexedPL ruszyła z nową odsłoną kampanii edukacyjnej wspierającej działanie Antyprzemocowej Linii Pomocy 720 720 020. Akcent w kampanii położono na przemoc wobec mężczyzn.
Najnowsza odsłona kampanii ma za zadanie nie tylko informować o Antyprzemocowej Linii Pomocy, lecz także edukować w zakresie rozumienia, dostrzegania i przeciwdziałania przemocy, której doświadczają mężczyźni, a o której mówi się dużo rzadziej. Szacuje się, że w ciągu swojego życia nawet 1 na 7 mężczyzn może doświadczyć przemocy domowej. Jednak większość z nich nikomu o tym nie powie.
– Chłopcy dorastają otaczani wzorcami męskości, które są dość jasno określone – mężczyzna ma być silny, samodzielny i odważny. Ten jednostronny obraz mężczyzny raczej przywołuje na myśl rolę sprawcy, a nie ofiary — tłumaczy Michał Jóźwiak, psycholog i psychoterapeuta. – Czy w ogóle możliwe jest to, że będę ofiarą przemocy jako mężczyzna? Takie wątpliwości powodują, że mężczyźni często radzą sobie, ukrywając swoje problemy.
Kampania społeczna o przemocy wobec mężczyzn
Nowe spoty przygotowane przez Fundację SexedPL i reżysera Jana Dybusa pokazują przemocową sytuację w klubie, której doświadcza mężczyzna.
– Mówienie o przemocy wobec mężczyzn wciąż pozostaje tematem tabu, głównie ze względu na społeczne stereotypy dotyczące męskości. Jednak równouprawnienie oznacza także równość w traktowaniu ofiar. Dlatego ważne jest, abyśmy zmieniali społeczny odbiór, zachęcając mężczyzn do szukania pomocy i traktując ich jako poszkodowanych, którym należy się wsparcie tak samo, jak kobietom — tłumaczy Magda Stawinoga, project managerka Fundacji SexedPL.
Spoty zostały wyprodukowane przez Papaya Films.
Dołącz do dyskusji: Fundacja Anji Rubik edukuje o przemocy wobec mężczyzn