FremantleMedia dla YouTube
Firma FremantleMedia będzie produkować programy na wyłączność dla internetowego serwisu wideo YouTube.
W ramach zawartego porozumienia, w należącym do Google serwisie powstaną dedykowane kanały dla czterech nowych programów produkowanych przez FremantleMedia. Obie strony podzielą się dochodami z reklam - informuje serwis Brand Republic.
Będąca częścią grupy nadawczej RTL firma FremantleMedia znana jest z produkcji takich rozrywkowych formatów jak Idol, X-Factor czy Mam Talent, a także wielu seriali i teleturniejów. Już wcześniej wykorzystywała ona YouTube do promowania swoich treści.
Teraz firma zgodziła się również na korzystanie z opracowanej przez YouTube technologii VideoID, która skanuje strony serwisu pod kątem materiałów naruszających prawa autorskie. Właściciel tego typu treści może zablokować dany klip, zostawić go w celach promocyjnych lub umieścić przy nim reklamy.
W ostatnich dniach YouTube zawarł również porozumienie z Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), dzięki któremu w serwisie pojawią się pełnometrażowe filmy z katalogu wytwórni. Z kolei w październiku podobna współpraca została nawiązana z telewizją CBS.
Dołącz do dyskusji: FremantleMedia dla YouTube