SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Familiada” straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna

Teleturniej „Familiada” w okresie od stycznia do drugiej połowy maja br. miał gorsze wyniki oglądalności i niższe wpływy z reklam niż rok wcześniej. Jednak nadal jest liderem w swoim paśmie, zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.

W okresie od 1 stycznia do 20 maja br. „Familiadę” oglądało średnio 2,44 mln widzów, a TVP 2 w czasie nadawania teleturnieju (soboty i niedziele w paśmie popołudniowym, najczęściej o 14.00) osiągnęła 25,79 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 14,67 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Tegoroczne odcinki „Familiady” miały mniej widzów niż odcinki nadawane w analogicznym okresie ubiegłego roku (od 1 stycznia do 22 maja). Wtedy teleturniej oglądało 2,71 mln widzów przy udziale wynoszącym 27,59 proc. w grupie 4+ oraz 17,29 proc. w grupie komercyjnej.

Rok Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
2012 2438665 25,79% 14,67%
2011 2710651 27,59% 17,29%


W paśmie nadawania „Familiady” TVP 2 była zdecydowanym liderem rynku
. Druga była TVP 1 z wynikiem na poziomie 11,46 proc., trzeci - Polsat (9,91 proc.), a czwarta - TVN (8,43 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była liderem, jednak już z nie tak dużą przewagą nad innymi stacjami.

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP2-Familiada 2438665 25,79% 14,67%
TVP 1 1083695 11,46% 10,85%
Polsat 937534 9,91% 12,45%
TVN 796839 8,43% 11,45%


Najchętniej oglądany odcinek teleturnieju w tym roku wyemitowano 2 lutego br. - zgromadził on przed telewizorami 4,04 mln widzów przy udziałach 31,62 proc. w grupie ogólnej i 19,17 proc. w grupie 16-49. Barierę 4 mln oglądających przekroczyły tylko dwa odcinki.

Data Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
05-02-2012 4036969 31,62% 19,17%
08-01-2012 4017819 31,46% 20,18%
12-02-2012 3927178 32,90% 18,18%
29-01-2012 3472586 28,91% 16,89%
01-04-2012 3144397 25,95% 14,46%


„Familiadę” oglądają głównie kobiety
, widzowie w wieku 50 i więcej lat, mieszkańcy wsi i małych miast oraz z wykształceniem podstawowym.

Profil widowni   ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 39,18% 82
Kobiety 60,82% 117
Wiek  4-9 1,38% 23
 10-15 1,91% 29
16 - 19 1,76% 32
20 - 24 3,10% 40
25 - 29 2,70% 30
30 - 34 2,87% 35
35 - 39 2,74% 37
40 - 44 4,26% 66
45 - 49 4,73% 71
50 - 54 10,75% 134
55 - 59 12,28% 157
60+ 51,52% 250
Wlk. miasta Wieś 45,15% 115
< 50 tys. 27,20% 116
50-100 tys. 7,27% 88
100-200 tys. 5,64% 74
> 200 tys. 14,75% 69
Zawód Top management 3,55% 36
Pracownicy średniego szczebla 7,30% 47
Pracownicy fizyczni i rolnicy 15,08% 80
Emeryci 60,23% 239
Inni 13,84% 45
Wykształcenie Podstawowe 59,02% 146
Średnie 29,77% 92
Wyższe 7,91% 54
Inne 3,29% 26


Wpływy z reklam „Familiady” w br. wyniosły 63 mln zł brutto i były niższe rok temu, kiedy osiągnęły poziom 102 mln zł.

Teleturniej „Familiada” emitowany jest na antenie TVP 2 od 1994 roku. Program prowadzi Karol Strasburger, a jego producentem jest firma Astro, należąca do Ryszarda Krajewskiego. W tym roku po raz pierwszy format nie będzie miał w wakacje premierowych odcinków (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: „Familiada” straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
porca miseria
I gdzie by ta halabarda grała gdyby nie istniała Familiada?
0 0
odpowiedź
User
ekspert
żenada
0 0
odpowiedź
User
milkbar
Przecież to jest format ta "Familiada"
nawet tego nie potrafili
wymyślić na Woronicza:-) prostacka telewizja,
prostackie programy :-)
0 0
odpowiedź