FB wprowadza dodatkowe informacje pod artykułami, aby walczyć z fake news. Na początek w USA
Facebook wprowadza nowy sposób walki z dezinformacją w swoim serwisie. W sąsiedztwie materiałów publikowanych na platformie znajdą się dodatkowe informacje mające pomóc w weryfikacji autentyczności tych treści. Znajdą się tam inne publikacje wydawcy, informacje o nim pochodzące z Wikipedii oraz dodatkowy kontekst tematyki poruszanej w artykule.
Facebook zastrzegł, że nowy sposób na zwalczanie fake newsów został wprowadzony po okresie testów trwających od ub.r. i spotkają się z nim na razie jedynie użytkownicy w Stanach Zjednoczonych.
Według zapowiedzi pod artykułami i innymi treściami publikowanymi w Newsfeedzie znajdą się dodatkowe informacje mające ułatwić weryfikację treści.
Pierwsza z nich to dodatkowe dane dotyczące konkretnego wydawcy (pochodzące z takich źródeł jak np. Wikipedia) oraz przykłady innych publikacji tego medium.
Koleje informacje będą dotyczyły tego jak często konkretna treść była udostępniona na Facebooku oraz jacy użytkownicy podzielili się nią na swoich kontach.
Pomocne w weryfikacji publikacji mają być także proponowane przez algorytm dodatkowe materiały z internetu poruszające pokrewne tematy związane z treścią prezentowanego artykułu.
Facebook zapewnia, że wprowadzone obecne rozwiązanie zostało skonsultowane z wieloma środowiskami zajmującymi się problemem fake newsów, takimi jak naukowcy, wydawcy czy organizacje społeczne.
Facebook od dawna deklaruje otwartą walkę z dezinformacją w internecie i podejmuje kolejne próby ograniczenia fake newsów. Ostatnio jednak wokół serwisu trwa kryzys związany nie z problemem fałszywych treści, ale prywatnością użytkowników.
Rozpoczął się on po ujawnieniu w marcu br. informacji, że serwis przekazał firmie Cambridge Analytica informacje o 50 mln użytkowników, które zostały wykorzystane do celów politycznych. Wkrótce po tym padły oskarżenia o gromadzenie bez wiedzy internautów danych o ich rozmowach telefonicznych i SMS-ach, pojawiły się też doniesienia o podejrzanych praktykach Facebooka związanych z treściami wideo.
W 2017 roku Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).
Dołącz do dyskusji: FB wprowadza dodatkowe informacje pod artykułami, aby walczyć z fake news. Na początek w USA