Facebook podpisał umowę z Universal Music, nowe możliwości dla użytkowników
Facebook i koncern muzyczny Universal Music podpisali wieloletnią umowę licencyjną, na mocy której użytkownicy serwisu Marka Zuckerberga będą mogli wykorzystywać w publikowanych przez siebie treściach utwory, do których prawa ma UM.
Strony nie zdradzają szczegółów podpisanego porozumienia. Umową objęci są użytkownicy Facebooka, Instagrama i Oculusa (moduł do wirtualnej rzeczywistości). W przyszłości dołączą do nich korzystający z Messengera.
- Tworzymy dynamiczny nowy model współpracy wytwórni muzycznych i platform społecznościowych - komentuje Tamara Hrivnak, szefowa działu do spraw rozwoju przemysłu muzycznego w Facebooku.
Dzięki porozumieniu, Facebook będzie mógł skutecznej rywalizować z YouTube. Należący do Google serwis zawarł z Uniwersal Music podobne porozumienie kilka dni temu.
W sierpniu tego roku Facebook uruchomił platformę Watch z własnymi treściami wideo, produkowanymi przez zewnętrznych wydawców i producentów. Według zapowiedzi przedstawicieli serwisu, tylko do końca przyszłego roku na produkcję treści w sekcji Watch zostanie wydane miliard dolarów.
W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook podpisał umowę z Universal Music, nowe możliwości dla użytkowników