Facebook planuje własne produkcje wideo z udziałem celebrytów
Według nieoficjalnych informacji Facebook chce zaoferować użytkownikom produkowane przez siebie filmy, seriale i programy. Część z nich będą stanowić treści przypominające formaty telewizyjne, pojawią się też krótkie formy oparte na pomyśle Snapchata znikające po określonym czasie.

Wiadomości dotyczące dalszych planów Facebooka odnośnie wideo podał Business Insider opierając się na własnych źródłach.
Zgodnie z nimi serwis kierowany przez Marka Zuckerberga zamierza w niedalekiej przyszłości przedstawić użytkownikom ofertę ekskluzywnych treści filmowych dostępnych wyłącznie na Facebooku.
Facebook ma w planach dwa rodzaje produkcji. Pierwszy z nich to bardziej rozbudowane seriale i programy przypominające te, które widzowie mogą spotkać w tradycyjnych serwisach, VoD takich jak Netflix czy Amazon Video.
Drugi typ treści to krótsze (od 5 do 10 minut) produkcje wideo, które serwis zamierza publikować każdego dnia i znikające z platformy po 24 godzinach (podobnie do materiałów publikowanych obecnie na Snapchacie).
Facebook zapowiada, że w dłuższe i bardziej rozbudowane produkcje będą zaangażowani celebryci i znani aktorzy, nie ma jednak bliższych doniesień dotyczących konkretnych nazwisk.
Planując swoją „telewizyjną” ofensywę Facebook wpisuje się w szerszy trend dotyczący serwisów społecznościowych, które chcą zaznaczyć swoją obecność w segmencie TV. Najnowszym przykładem może być należący do Google’a YouTube - serwis właśnie zapowiedział 40 własnych programów i w przeciwieństwie do Facebooka zdradził listę gwiazd, które będą tworzyć niektóre z tych produkcji.
Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale 2017 roku 8,03 miliarda dolarów, a zysk netto wyniósł 3,06 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Facebook planuje własne produkcje wideo z udziałem celebrytów