SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook obniży w Newsfeedzie widoczność treści skopiowanych od wydawców

Facebook zapowiada, że będzie walczył z kopiowaniem w serwisie treści publikowanych przez wydawców. Teksty, zdjęcia oraz klipy wideo stanowiące wierne kopie materiałów innych autorów będą mniej widoczne w Newsfeedzie, a w konsekwencji przestaną przynosić dochody z emitowanych przy nich reklam.

Informacje na temat nowej strategii Facebooka dostarczył serwis TechCrunch opierając się na własnych rozmowach z przedstawicielami serwisu.

Według zapowiedzi Facebook będzie bardziej intensywnie niż dotąd walczył z przypadkami kopiowania treści pochodzących od wydawców i zamieszczania ich w serwisie w niezmienionej formie lub tylko z kosmetycznymi zmianami.

Przedstawicieli Facebooka podkreślają, że kopiowanie oryginalnych treści i publikowanie ich w towarzystwie reklam (często niskiej jakości) jest naruszeniem praw do własności intelektualnej i takie postępowanie powinno być skutecznie zwalczane.

Zgodnie z planem Facebook zamierza szybko reagować na zgłoszenia dotyczące przypadków kopiowania treści, wprowadzi też mechanizmy skutecznie wykrywające taką praktykę. Strony które wykorzystują cudze materiały będą mniej widoczne w Newsfeedach użytkowników, w związku z czym zmniejszy się u nich ruch, a przychody z reklam ulegną znacznemu obniżeniu.

W II kwartale 2018 roku Facebook zanotował przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów.

Dołącz do dyskusji: Facebook obniży w Newsfeedzie widoczność treści skopiowanych od wydawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl