Eyeo zapowiada Adblocka Plus dla Microsoft Edge. „Wszystko zależy od Microsoftu”
Firma Eyeo, producent aplikacji Adblock Plus zapowiedziała, że kończy prace nad wersją przeznaczoną do przeglądarki Microsoft Edge. - Zostanie udostępniona jak tylko Microsoft umożliwi instalację rozszerzeń - zapewnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciel Eyeo.
Obecnie przeznaczony do blokowania reklam Adblock Plus jest dostępny jako rozszerzenie dla najczęściej wykorzystywanych przeglądarek: Chrome’a, Firefoxa, Opery, Safari i Internet Explorera, a liczbę użytkowników aplikacji ocenia się na ponad 600 mln, z czego 3 mln z nich to Polacy.
Teraz firma Eyeo, producent Adblocka Plus, ogłosił na swojej stronie, że przygotowuje się do udostępnienia wersji aplikacji przeznaczonej do przeglądarki Microsoft Edge, wprowadzonej na rynek wraz z systemem operacyjnym Windows 10.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Ben Williams, menedżer projektu Adblock Plus, zaznacza, że aplikacja przeznaczona do Microsoft Edge będzie oferować te same funkcje, co w wypadku innych przeglądarek. Otwarta pozostaje jednak kwestia terminu, kiedy użytkownicy Edge będą mogli skorzystać z adblockera Eyeo.
Problem polega na tym, że choć Microsoft udostępnił swoją nową przeglądarkę wraz z Windows 10, to wciąż nie wprowadził w niej możliwości instalowania rozszerzeń. Bez tego zaś nie ma możliwości zastosowania Adblocka Plus. - W tej chwili wszystko zależy od Microsoftu, piłka jest po ich stronie - przyznaje Williams. - Jak tylko w Microsoft Edge zostanie uruchomiona obsługa rozszerzeń, będziemy gotowi z Adblockiem Plus.
Wcześniej przez kilka miesięcy Microsoft wstrzymywał się z wprowadzeniem rozszerzeń do swojej przeglądarki. Ostatnio na jego stronach internetowych zaczęły jednak pojawiać się pierwsze zapowiedzi udostępnienia tego rozwiązania. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że obsługa rozszerzeń zostanie najpierw przetestowana na ograniczonej liczbie użytkowników programu Windows Insider, to na szerokim rynku Adblock Plus dla Microsoft Edge może znaleźć się dopiero za kilka miesięcy.
Na razie wejście nowego adblockera nie będzie zbyt poważnym zagrożeniem dla wydawców i reklamodawców, bowiem według szacunków z Microsoft Edge korzysta obecnie niecałe 3 proc. internautów. Jednak wraz z upowszechnieniem się na rynku Windows 10 liczba użytkowników Microsoft Edge, a także przeznaczonego do niej Adblocka Plus może zacząć dynamicznie rosnąć.
Dołącz do dyskusji: Eyeo zapowiada Adblocka Plus dla Microsoft Edge. „Wszystko zależy od Microsoftu”